Groot onderhoud spoorbrug tussen Roermond en Buggenum

schoonmaken, ontroesten en opnieuw schilderderen

ProRail is bezig met een grote onderhoudsbeurt aan de spoorbrug tussen Roermond en Buggenum. Het staal van de bijna honderd jaar oude brug wordt schoongemaakt, ontroest en opnieuw geschilderd. Een mega klus waarmee vorig jaar al is begonnen. Na de buitenkant van de brug is vanaf maandag 14 juni 2010 de binnenkant aan de beurt. En dat heeft gevolgen voor het treinverkeer tussen Roermond en Weert vice versa.

De spoorbrug over de Maas is gebouwd in 1916 en telt vier bogen van ieder 65 meter. De brug, die deels werd opgeblazen in de Tweede Wereldoorlog, kreeg voor het laatst een verfbeurt in 1975. Nu werken er dagelijks 10 tot 12 schilders om de 26.000 vierkante meter staal weer te laten blinken. Daarbij gelden strenge veiligheidseisen. Mede vanwege de treinen die er een paar keer per uur overheen gaan.

Schilderen binnenkant
Nu de buitenkant is gedaan, beginnen de schilders maandag 14 juni aan de binnenkant van de brug. Vanaf dat moment zal er in verband met de veiligheid gedurende twaalf weken steeds één spoor beschikbaar zijn. Dat heeft ook gevolgen voor het treinverkeer.

Gevolgen treinverkeer
De trein uit Weert zal vanaf maandag acht minuten later aankomen in Roermond. Omgekeerd komt de trein vanuit Roermond één minuut later aan in Eindhoven. Voor de juiste aankomst- en vertrektijden adviseren wij u uw reis te plannen op www.ns.nl. U kunt ook bellen met het informatienummer 0900-9292 (€ 0,70 p.m.).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Groot onderhoud spoorbrug tussen Roermond en Buggenum | Infrasite

Groot onderhoud spoorbrug tussen Roermond en Buggenum

schoonmaken, ontroesten en opnieuw schilderderen

ProRail is bezig met een grote onderhoudsbeurt aan de spoorbrug tussen Roermond en Buggenum. Het staal van de bijna honderd jaar oude brug wordt schoongemaakt, ontroest en opnieuw geschilderd. Een mega klus waarmee vorig jaar al is begonnen. Na de buitenkant van de brug is vanaf maandag 14 juni 2010 de binnenkant aan de beurt. En dat heeft gevolgen voor het treinverkeer tussen Roermond en Weert vice versa.

De spoorbrug over de Maas is gebouwd in 1916 en telt vier bogen van ieder 65 meter. De brug, die deels werd opgeblazen in de Tweede Wereldoorlog, kreeg voor het laatst een verfbeurt in 1975. Nu werken er dagelijks 10 tot 12 schilders om de 26.000 vierkante meter staal weer te laten blinken. Daarbij gelden strenge veiligheidseisen. Mede vanwege de treinen die er een paar keer per uur overheen gaan.

Schilderen binnenkant
Nu de buitenkant is gedaan, beginnen de schilders maandag 14 juni aan de binnenkant van de brug. Vanaf dat moment zal er in verband met de veiligheid gedurende twaalf weken steeds één spoor beschikbaar zijn. Dat heeft ook gevolgen voor het treinverkeer.

Gevolgen treinverkeer
De trein uit Weert zal vanaf maandag acht minuten later aankomen in Roermond. Omgekeerd komt de trein vanuit Roermond één minuut later aan in Eindhoven. Voor de juiste aankomst- en vertrektijden adviseren wij u uw reis te plannen op www.ns.nl. U kunt ook bellen met het informatienummer 0900-9292 (€ 0,70 p.m.).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail