Thales: ETCS voor het eerst in Amerika toegepast

In 2008 implementeerde Thales succesvol het European Train Control System, kortweg ETCS, op het Mexicaanse Spoorwegnet ‘Ferrocarriles Suburbanos’ Deze spoorweg vervoert 4,8 miljoen mensen en verbindt Mexico Stad met het 27 km noordelijker gelegen Cuautitlán. Dit project is een mijlpaal in de ontwikkeling van ETCS: het was voor het eerst dat de Europese standaard in Amerika is toegepast en de eerste keer dat ETCS werd gebruikt op een forensenlijn.

Wereldstandaard
ETCS was oorspronkelijk ontwikkeld vanwege de behoefte aan interoperabiliteit tussen de spoorwegnetten in de verschillende Europese landen en betere veiligheid en vanwege de vergrote capaciteit van de Europese spoorwegen en het rijden met hogere snelheden. Echter, deze behoeftes waren niet uniek voor Europa: alle spoorwegen hebben er mee te maken. Dat is een van de reden waarom ETCS zich in snel tempo aan het ontwikkelen is tot dé wereldstandaard.

infrasite_insert_image_1
Met meer dan 20 implementaties in Europa is Thales de marktleider van ETCS oplossingen. De implementaties omvatten onder meer prestigieuze projecten zoals de Lötschberg rail tunnel in Zwitserland en het netwerk van de Spaanse hogesnelheidslijn. Thales is haar toonaangevende positie aan het uitbreiden over de hele wereld. In Algerije biedt Thales ETCS voor de strategische Noord Rocade as. Daarnaast dienen zich nieuwe kansen aan met de opening van de ETCS-markt in landen als Turkije, China, Saoedi-Arabië en Australië.

Spoor van de toekomst
Evenals het verbeteren van efficiency, helpt ETCS rail operators commerciële risico’s te verminderen: het systeem is gebaseerd op een open standaard, het is volledig schaalbaar en het kan makkelijk worden aangepast aan locale behoeftes. Maar bovenal is het een technologie die een transformatie naar moderne trein beveiligingssystemen tot stand brengt: ETCS blaast nieuw leven in bestaande infrastructuren en zorgt ervoor dat operators de lijnen optimaal gebruiken.

Thales, toonaangevend op ETCS-markt
Thales is trots op haar pioniersrol in de ontwikkeling van ETCS en hetgeen bereikt is in het tot stand komen van open standaarden op het gebied van treinbeveiling in samenwerking met andere bedrijven in Europees verband. Thales’ kant-en-klare ETCS-oplossingen omvatten een compleet systeem, van apparatuur langs de baan (lineside equipment) en interlocking tot communicatie en boordapparatuur in de treinen en van systeemintegratie inclusief onderhoud tot de hierbij behorende services. Met haar ongeëvenaarde ervaring en expertise en een wereldwijd netwerk van integratie centra die gespecialiseerd zijn in locale leveringen, heeft Thales bewezen dat zij in staat is ETCS waar ook ter wereld te leveren en operationeel te stellen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Thales Nederland B.V.

Thales: ETCS voor het eerst in Amerika toegepast | Infrasite

Thales: ETCS voor het eerst in Amerika toegepast

In 2008 implementeerde Thales succesvol het European Train Control System, kortweg ETCS, op het Mexicaanse Spoorwegnet ‘Ferrocarriles Suburbanos’ Deze spoorweg vervoert 4,8 miljoen mensen en verbindt Mexico Stad met het 27 km noordelijker gelegen Cuautitlán. Dit project is een mijlpaal in de ontwikkeling van ETCS: het was voor het eerst dat de Europese standaard in Amerika is toegepast en de eerste keer dat ETCS werd gebruikt op een forensenlijn.

Wereldstandaard
ETCS was oorspronkelijk ontwikkeld vanwege de behoefte aan interoperabiliteit tussen de spoorwegnetten in de verschillende Europese landen en betere veiligheid en vanwege de vergrote capaciteit van de Europese spoorwegen en het rijden met hogere snelheden. Echter, deze behoeftes waren niet uniek voor Europa: alle spoorwegen hebben er mee te maken. Dat is een van de reden waarom ETCS zich in snel tempo aan het ontwikkelen is tot dé wereldstandaard.

infrasite_insert_image_1
Met meer dan 20 implementaties in Europa is Thales de marktleider van ETCS oplossingen. De implementaties omvatten onder meer prestigieuze projecten zoals de Lötschberg rail tunnel in Zwitserland en het netwerk van de Spaanse hogesnelheidslijn. Thales is haar toonaangevende positie aan het uitbreiden over de hele wereld. In Algerije biedt Thales ETCS voor de strategische Noord Rocade as. Daarnaast dienen zich nieuwe kansen aan met de opening van de ETCS-markt in landen als Turkije, China, Saoedi-Arabië en Australië.

Spoor van de toekomst
Evenals het verbeteren van efficiency, helpt ETCS rail operators commerciële risico’s te verminderen: het systeem is gebaseerd op een open standaard, het is volledig schaalbaar en het kan makkelijk worden aangepast aan locale behoeftes. Maar bovenal is het een technologie die een transformatie naar moderne trein beveiligingssystemen tot stand brengt: ETCS blaast nieuw leven in bestaande infrastructuren en zorgt ervoor dat operators de lijnen optimaal gebruiken.

Thales, toonaangevend op ETCS-markt
Thales is trots op haar pioniersrol in de ontwikkeling van ETCS en hetgeen bereikt is in het tot stand komen van open standaarden op het gebied van treinbeveiling in samenwerking met andere bedrijven in Europees verband. Thales’ kant-en-klare ETCS-oplossingen omvatten een compleet systeem, van apparatuur langs de baan (lineside equipment) en interlocking tot communicatie en boordapparatuur in de treinen en van systeemintegratie inclusief onderhoud tot de hierbij behorende services. Met haar ongeëvenaarde ervaring en expertise en een wereldwijd netwerk van integratie centra die gespecialiseerd zijn in locale leveringen, heeft Thales bewezen dat zij in staat is ETCS waar ook ter wereld te leveren en operationeel te stellen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Thales Nederland B.V.