BAM verwerft opdracht voor spoortunnel Brussel

Bunnik – Drie werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep, te weten CEI-De Meyer, Galère en Wayss & Freytag Ingenieurbau, hebben in combinatie met Jan De Nul en Franki Geotechnics opdracht verworven voor de bouw van de spoorverbinding Schuman-Josaphat te Brussel. Met dit project, in opdracht van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer (Directie Vervoerinfrastructuur), is een bouwsom gemoeid van circa € 210 miljoen.

Het project behelst de omvorming van het bestaande spoor- en metrostation Schuman, alsook de aanleg van een 1,5 km lange spoortunnel in het Europees kwartier van Brussel. De tunnel wordt gebouwd met behulp van diverse technieken, zoals beschoeide sleuven en buizendaken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Bam

BAM verwerft opdracht voor spoortunnel Brussel | Infrasite

BAM verwerft opdracht voor spoortunnel Brussel

Bunnik – Drie werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep, te weten CEI-De Meyer, Galère en Wayss & Freytag Ingenieurbau, hebben in combinatie met Jan De Nul en Franki Geotechnics opdracht verworven voor de bouw van de spoorverbinding Schuman-Josaphat te Brussel. Met dit project, in opdracht van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer (Directie Vervoerinfrastructuur), is een bouwsom gemoeid van circa € 210 miljoen.

Het project behelst de omvorming van het bestaande spoor- en metrostation Schuman, alsook de aanleg van een 1,5 km lange spoortunnel in het Europees kwartier van Brussel. De tunnel wordt gebouwd met behulp van diverse technieken, zoals beschoeide sleuven en buizendaken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Bam