Nieuwe mijlpaal bij realisatie Hanzelijn Oude Land

Bij de realisatie van de Hanzelijn Oude Land, de aanleg van de onderbouw voor vijftien kilometer spoorbaan tussen Zwolle en Kampen, heeft Dura Vermeer vrijdag 14 maart 2008 een nieuwe mijlpaal bereikt. Op het werk werd gevierd dat de 500.000 ste kuub zand werd geleverd en verwerkt.

Op 8 oktober 2007 werd het eerste zand gelost op de loswal te Hattem. Daarna werd in een continue stroom van circa. 5000 m3 per dag zand aangevoerd in het tracé van de toekomstige Hanzelijn.Ook in het vernieuwde wegennet van Kampen is al het nodige zand aangebracht. De contouren van het uiteindelijk te maken werk zijn steeds beter in het land te herkennen.

De zand aanvoer zal geheel 2008 doorgaan om de uiteindelijke hoeveelheid van ca. 1.500.000 m3 ten behoeve van spoorbaan en nieuwe wegtrace’s in het werk te kunnen brengen.

Vier bedrijfsonderdelen van Dura Vermeer zijn bij het project betrokken. Zo doet Dura Vermeer Infrastructuur het wegenbouwkundige werk en bouwt Dura Vermeer Beton- en Waterbouw de veertien kunstwerken. Dura Vermeer Railinfra tekent voor de aansluiting van de spoorlijn op de bestaande Veluwelijn. Het advies- en ingenieursbureau van Dura Vermeer, Advin, verzorgt de engineering van het project.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Dura Vermeer Groep NV

Nieuwe mijlpaal bij realisatie Hanzelijn Oude Land | Infrasite

Nieuwe mijlpaal bij realisatie Hanzelijn Oude Land

Bij de realisatie van de Hanzelijn Oude Land, de aanleg van de onderbouw voor vijftien kilometer spoorbaan tussen Zwolle en Kampen, heeft Dura Vermeer vrijdag 14 maart 2008 een nieuwe mijlpaal bereikt. Op het werk werd gevierd dat de 500.000 ste kuub zand werd geleverd en verwerkt.

Op 8 oktober 2007 werd het eerste zand gelost op de loswal te Hattem. Daarna werd in een continue stroom van circa. 5000 m3 per dag zand aangevoerd in het tracé van de toekomstige Hanzelijn.Ook in het vernieuwde wegennet van Kampen is al het nodige zand aangebracht. De contouren van het uiteindelijk te maken werk zijn steeds beter in het land te herkennen.

De zand aanvoer zal geheel 2008 doorgaan om de uiteindelijke hoeveelheid van ca. 1.500.000 m3 ten behoeve van spoorbaan en nieuwe wegtrace’s in het werk te kunnen brengen.

Vier bedrijfsonderdelen van Dura Vermeer zijn bij het project betrokken. Zo doet Dura Vermeer Infrastructuur het wegenbouwkundige werk en bouwt Dura Vermeer Beton- en Waterbouw de veertien kunstwerken. Dura Vermeer Railinfra tekent voor de aansluiting van de spoorlijn op de bestaande Veluwelijn. Het advies- en ingenieursbureau van Dura Vermeer, Advin, verzorgt de engineering van het project.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Dura Vermeer Groep NV