ProRail besteedt eerste prestatiecontract klein onderhoud aan

ASSET Rail heeft het eerste prestatiecontract voor het klein onderhoud dat in concurrentie is aanbesteed gewonnen. Het gebied Gelre, een combinatie van een gedeelte van de Achterhoek en het gebied rondom Arnhem, is door de nieuwe onderhoudspartij in de wacht gesleept.

Voor het onderhoudscontract waren in eerste instantie vijf partijen in de race. Naast de bekende Procescontractaannemers Strukton, Bam en Volker dongen ook twee nieuwe partijen mee: het bedrijf Spitzke en de uiteindelijke winnaar ASSET Rail, een joint venture van Dura Vermeer, Imtech en ARCADIS. ProRail zal het doorlopen aanbestedingsproces en de bereikte resultaten evalueren. Voor zover van toepassing worden resultaten aan de gegadigden teruggekoppeld.

De onderhoudsmarkt van de railinfra bestaat uit drie delen: het dagelijks klein onderhoud inclusief storingsherstel, groot onderhoud en de vernieuwen van infrastructuur, deze drie worden gescheiden gecontracteerd. Groot onderhoud en infravernieuwing wordt altijd al in concurrentie aanbesteed, het klein onderhoud met een omvang van circa 250 miljoen euro werd vooralsnog verdeeld onder de drie gecertificeerde aannemers. Met de komst van twee nieuwe partijen is ook bij klein onderhoud sprake van marktwerking.

Voor 2008 is ProRail voornemens om nog twee nieuwe onderhoudsgebieden in concurrentie aan te besteden. De keuze van die gebieden hangt mede af van de performance van de huidige aannemers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

ProRail besteedt eerste prestatiecontract klein onderhoud aan | Infrasite

ProRail besteedt eerste prestatiecontract klein onderhoud aan

ASSET Rail heeft het eerste prestatiecontract voor het klein onderhoud dat in concurrentie is aanbesteed gewonnen. Het gebied Gelre, een combinatie van een gedeelte van de Achterhoek en het gebied rondom Arnhem, is door de nieuwe onderhoudspartij in de wacht gesleept.

Voor het onderhoudscontract waren in eerste instantie vijf partijen in de race. Naast de bekende Procescontractaannemers Strukton, Bam en Volker dongen ook twee nieuwe partijen mee: het bedrijf Spitzke en de uiteindelijke winnaar ASSET Rail, een joint venture van Dura Vermeer, Imtech en ARCADIS. ProRail zal het doorlopen aanbestedingsproces en de bereikte resultaten evalueren. Voor zover van toepassing worden resultaten aan de gegadigden teruggekoppeld.

De onderhoudsmarkt van de railinfra bestaat uit drie delen: het dagelijks klein onderhoud inclusief storingsherstel, groot onderhoud en de vernieuwen van infrastructuur, deze drie worden gescheiden gecontracteerd. Groot onderhoud en infravernieuwing wordt altijd al in concurrentie aanbesteed, het klein onderhoud met een omvang van circa 250 miljoen euro werd vooralsnog verdeeld onder de drie gecertificeerde aannemers. Met de komst van twee nieuwe partijen is ook bij klein onderhoud sprake van marktwerking.

Voor 2008 is ProRail voornemens om nog twee nieuwe onderhoudsgebieden in concurrentie aan te besteden. De keuze van die gebieden hangt mede af van de performance van de huidige aannemers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail