Thalys test in Nederland en België

Vanaf maandag 5 november 2007 voert de Thalys testritten uit op het Belgische en Nederlandse hogesnelheidsspoor. De testen staan alle in het teken van de upgrade van het beveiligingssysteem ERTMS.

Maandag 5 november rijdt de Thalys in België. Eind van de middag komt de Thalys dan naar Nederland. Van dinsdag 6 tot en met donderdag 8 november vinden tussen 07.00 uur en 17.00 uur testritten plaats op het hogesnelheidsspoor ten zuiden van Rotterdam in Nederland en in België. Vrijdag 9 november worden alleen testritten in Nederland uitgevoerd.

De Thalys test ERTMS versie 2.3.0 minus op hoge snelheid en met name de grensovergang. Daarbij staat de software aan boord van de trein centraal. De zogenaamde ‘on board unit’ (OBU) wordt deze dagen getest. Eind van het jaar start de inbouw van de uiteindelijke ERTMS versie 2.3.0 corridor. Deze versie zal vervolgens ook door divers materieel getest moeten worden voordat het proefbedrijf en de exploitatie van de lijn van start kan gaan.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: HSL-Zuid

Thalys test in Nederland en België | Infrasite

Thalys test in Nederland en België

Vanaf maandag 5 november 2007 voert de Thalys testritten uit op het Belgische en Nederlandse hogesnelheidsspoor. De testen staan alle in het teken van de upgrade van het beveiligingssysteem ERTMS.

Maandag 5 november rijdt de Thalys in België. Eind van de middag komt de Thalys dan naar Nederland. Van dinsdag 6 tot en met donderdag 8 november vinden tussen 07.00 uur en 17.00 uur testritten plaats op het hogesnelheidsspoor ten zuiden van Rotterdam in Nederland en in België. Vrijdag 9 november worden alleen testritten in Nederland uitgevoerd.

De Thalys test ERTMS versie 2.3.0 minus op hoge snelheid en met name de grensovergang. Daarbij staat de software aan boord van de trein centraal. De zogenaamde ‘on board unit’ (OBU) wordt deze dagen getest. Eind van het jaar start de inbouw van de uiteindelijke ERTMS versie 2.3.0 corridor. Deze versie zal vervolgens ook door divers materieel getest moeten worden voordat het proefbedrijf en de exploitatie van de lijn van start kan gaan.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: HSL-Zuid