BAM Rail verwerft omvangrijk contract Zuid-Nederland

Bunnik – ProRail heeft BAM Rail bv opdracht verleend om de komende vier jaar alle vernieuwingswerkzaamheden aan het spoor in de provincies Zeeland, Limburg en een gedeelte van Brabant uit te voeren. Het is de eerste keer dat ProRail een meerjarig contract voor een groter gebied heeft aanbesteed. Dit zogenoemde MEGA 1-contract (Meerjarige Engineering en Geïntegreerd Aanbesteden) heeft een waarde van ruim € 45 miljoen.

Voor de jaren 2008 en 2009 liggen de werkzaamheden al vast. Voor 2010 en 2011 zullen ProRail, BAM Rail én de vervoerders gezamenlijk bepalen wanneer de werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd. Dit resulteert in een voor alle partijen optimale planning.

BAM Rail vernieuwt in de contractperiode 33 kilometer spoor, 64 kilometer ballastbed, 24 wissels, 55 overwegen en 8.000 stuks hangdraden. Tevens saneert BAM Rail zeven inmiddels overbodige wissels en zes emplacementen. De werkzaamheden vinden plaats aan de Zeeuwse Lijn (Vlissingen-Roosendaal), tussen Eindhoven en Blerick en op de lijn Weert-Roermond-Sittard/Heerlen-Maastricht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Koninklijke BAM Groep nv

BAM Rail verwerft omvangrijk contract Zuid-Nederland | Infrasite

BAM Rail verwerft omvangrijk contract Zuid-Nederland

Bunnik – ProRail heeft BAM Rail bv opdracht verleend om de komende vier jaar alle vernieuwingswerkzaamheden aan het spoor in de provincies Zeeland, Limburg en een gedeelte van Brabant uit te voeren. Het is de eerste keer dat ProRail een meerjarig contract voor een groter gebied heeft aanbesteed. Dit zogenoemde MEGA 1-contract (Meerjarige Engineering en Geïntegreerd Aanbesteden) heeft een waarde van ruim € 45 miljoen.

Voor de jaren 2008 en 2009 liggen de werkzaamheden al vast. Voor 2010 en 2011 zullen ProRail, BAM Rail én de vervoerders gezamenlijk bepalen wanneer de werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd. Dit resulteert in een voor alle partijen optimale planning.

BAM Rail vernieuwt in de contractperiode 33 kilometer spoor, 64 kilometer ballastbed, 24 wissels, 55 overwegen en 8.000 stuks hangdraden. Tevens saneert BAM Rail zeven inmiddels overbodige wissels en zes emplacementen. De werkzaamheden vinden plaats aan de Zeeuwse Lijn (Vlissingen-Roosendaal), tussen Eindhoven en Blerick en op de lijn Weert-Roermond-Sittard/Heerlen-Maastricht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Koninklijke BAM Groep nv