Nachtelijke werkzaamheden langs Randstadspoor

Utrecht – Na de sloop van het westelijke deel van het dek van het spoorviaduct ter hoogte van het Onderdoor, wordt in de nacht van dinsdag 21 op woensdag 22 augustus 2007 begonnen met het intrillen van damwanden. Tussen 21 augustus en 11 september wordt elke week gedurende vijf nachten hieraan gewerkt. De damwanden worden geplaatst aan de westzijde van het spoor ter hoogte van de parkeerboerderij bij het gemeentehuis tot het in aanbouw zijnde cultuurcentrum bij de Slinger, met uitzondering van het Onderdoor. De hierboven genoemde data en nachten zijn anders dan in eerdere berichtgeving!

Het plaatsen van damwanden is noodzakelijk om te voorkomen dat de spoorbaan tijdens de werkzaamheden gaat verschuiven. Als de damwanden zijn ingetrild, worden ze vastgezet met betonnen ankers. Deze ankers houden de damwand op zijn plek. Na het intrillen en vastzetten van de damwanden wordt eind september gestart met het afgraven van de grond en het aanbrengen van de funderingen.

Overlast

Het intrillen van damwanden vindt in de nachtelijke uren plaats om het reguliere treinverkeer niet te hinderen. De geluidsoverlast die met het intrillen gepaard gaat zal gering zijn.

Meer informatie

Voor de meest actuele informatie over de spoorwerkzaamheden, zie de website van ProRail

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Nachtelijke werkzaamheden langs Randstadspoor | Infrasite

Nachtelijke werkzaamheden langs Randstadspoor

Utrecht – Na de sloop van het westelijke deel van het dek van het spoorviaduct ter hoogte van het Onderdoor, wordt in de nacht van dinsdag 21 op woensdag 22 augustus 2007 begonnen met het intrillen van damwanden. Tussen 21 augustus en 11 september wordt elke week gedurende vijf nachten hieraan gewerkt. De damwanden worden geplaatst aan de westzijde van het spoor ter hoogte van de parkeerboerderij bij het gemeentehuis tot het in aanbouw zijnde cultuurcentrum bij de Slinger, met uitzondering van het Onderdoor. De hierboven genoemde data en nachten zijn anders dan in eerdere berichtgeving!

Het plaatsen van damwanden is noodzakelijk om te voorkomen dat de spoorbaan tijdens de werkzaamheden gaat verschuiven. Als de damwanden zijn ingetrild, worden ze vastgezet met betonnen ankers. Deze ankers houden de damwand op zijn plek. Na het intrillen en vastzetten van de damwanden wordt eind september gestart met het afgraven van de grond en het aanbrengen van de funderingen.

Overlast

Het intrillen van damwanden vindt in de nachtelijke uren plaats om het reguliere treinverkeer niet te hinderen. De geluidsoverlast die met het intrillen gepaard gaat zal gering zijn.

Meer informatie

Voor de meest actuele informatie over de spoorwerkzaamheden, zie de website van ProRail

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail