Werkzaamheden spoorverdubbeling Amsterdam-Utrecht

Utrecht – In verband met de spoorverdubbeling tussen Amsterdam en Utrecht rijden er in de periode van 14 april tot en met 24 april 2007 minder of geen treinen op dit traject. In de weekenden van 14 en 15 en 21 en 22 april is helemaal geen treinverkeer mogelijk. In de tussenliggende periode rijden de treinen in een aangepaste dienstregeling.

Tijdens genoemde weekenden worden de intercity’s van Utrecht naar Amsterdam Centraal en Schiphol omgeleid. NS zet bussen in voor de reizigers van en naar Abcoude, Breukelen en Maarssen. In de week van 16 tot en met 20 april maken de reizigers in Abcoude gebruik van een tijdelijk perron voor de richting Amsterdam.

Vanaf 14 april wordt volcontinu doorgewerkt om het tweesporig baanvak om te bouwen naar een viersporig baanvak.In ploegendiensten worden de laatste stukken spoor en bovenleiding aangesloten den de nieuwe beveiliging getest. In deze periode wordt op meer dan 27 verschillende plaatsen gewerkt door zo’n 400 medewerkers.

Per spooraansluiting moet zo’n twee- tot driehonderd meter spoor worden verlegd en aangesloten. Het spoor wordt doorgezaagd en met behulp van korte spoordelen verbonden aan de andere sporen. Bij elke aansluiting wordt ook het veiligheidssysteem getest en in dienst gesteld.

ProRail zorgt dat ’t spoort
ProRail zorgt voor 6.500 kilometer spoor en beheert 376 stations. Iedere dag rijden 5400 reizigerstreinen en ruim 300 goederentreinen over het druk bereden Nederlandse spoorwegnet (1,2 miljoen reizigers; 100.000 ton goederen). Die mobiliteit is van kapitaal belang, zowel economisch als maatschappelijk. ProRail beheert het Nederlandse spoorwegnet en zorgt het gehele jaar voor betrouwbaarheid en veiligheid op het spoor. Bij ProRail werken 2600 mensen, er zijn 13 verkeersleidingsposten. De kerntaken van ProRail:

  • Managen van de capaciteit op het spoornet;
  • Aanbieden van veilige ‘treinpaden’ aan vervoerders;
  • Aanleg van spoorwegen en de bouw van stations;
  • Leveren van informatie voor reizigers;
  • Beheer en onderhoud van het bestaande spoornet;
  • Beheer van stations en transfervoorzieningen.

Reizigersinformatie
Actuele reizigersinformatie:
Pagina 751 t/m 754 van NOS-Teletekst
Reisadviezen:

  • Planner Plus: www.ns.nl
  • OV Reisinformatie: telefonisch 0900 – 9292 (€ 0,70 p/m) of Internet: www.9292ov.nl
  • Sprekende computer van OVR: 0900 – 1475 (€ 0,35 p/m)

Algemene informatie ProRail: www.prorail.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Werkzaamheden spoorverdubbeling Amsterdam-Utrecht | Infrasite

Werkzaamheden spoorverdubbeling Amsterdam-Utrecht

Utrecht – In verband met de spoorverdubbeling tussen Amsterdam en Utrecht rijden er in de periode van 14 april tot en met 24 april 2007 minder of geen treinen op dit traject. In de weekenden van 14 en 15 en 21 en 22 april is helemaal geen treinverkeer mogelijk. In de tussenliggende periode rijden de treinen in een aangepaste dienstregeling.

Tijdens genoemde weekenden worden de intercity’s van Utrecht naar Amsterdam Centraal en Schiphol omgeleid. NS zet bussen in voor de reizigers van en naar Abcoude, Breukelen en Maarssen. In de week van 16 tot en met 20 april maken de reizigers in Abcoude gebruik van een tijdelijk perron voor de richting Amsterdam.

Vanaf 14 april wordt volcontinu doorgewerkt om het tweesporig baanvak om te bouwen naar een viersporig baanvak.In ploegendiensten worden de laatste stukken spoor en bovenleiding aangesloten den de nieuwe beveiliging getest. In deze periode wordt op meer dan 27 verschillende plaatsen gewerkt door zo’n 400 medewerkers.

Per spooraansluiting moet zo’n twee- tot driehonderd meter spoor worden verlegd en aangesloten. Het spoor wordt doorgezaagd en met behulp van korte spoordelen verbonden aan de andere sporen. Bij elke aansluiting wordt ook het veiligheidssysteem getest en in dienst gesteld.

ProRail zorgt dat ’t spoort
ProRail zorgt voor 6.500 kilometer spoor en beheert 376 stations. Iedere dag rijden 5400 reizigerstreinen en ruim 300 goederentreinen over het druk bereden Nederlandse spoorwegnet (1,2 miljoen reizigers; 100.000 ton goederen). Die mobiliteit is van kapitaal belang, zowel economisch als maatschappelijk. ProRail beheert het Nederlandse spoorwegnet en zorgt het gehele jaar voor betrouwbaarheid en veiligheid op het spoor. Bij ProRail werken 2600 mensen, er zijn 13 verkeersleidingsposten. De kerntaken van ProRail:

  • Managen van de capaciteit op het spoornet;
  • Aanbieden van veilige ‘treinpaden’ aan vervoerders;
  • Aanleg van spoorwegen en de bouw van stations;
  • Leveren van informatie voor reizigers;
  • Beheer en onderhoud van het bestaande spoornet;
  • Beheer van stations en transfervoorzieningen.

Reizigersinformatie
Actuele reizigersinformatie:
Pagina 751 t/m 754 van NOS-Teletekst
Reisadviezen:

  • Planner Plus: www.ns.nl
  • OV Reisinformatie: telefonisch 0900 – 9292 (€ 0,70 p/m) of Internet: www.9292ov.nl
  • Sprekende computer van OVR: 0900 – 1475 (€ 0,35 p/m)

Algemene informatie ProRail: www.prorail.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Een uitgave van ProMedia Group
ProMedia Group
ProMedia Group
Weena 505 B18
3013 AL Rotterdam

Tel: +31 (0)10-280-1024
redactie@infrasite.nl