Houten, Van twee naar vier sporen

Papendrecht Het spoor in het centrum van de gemeente Houten wordt verdubbeld over een lengte van 5,3 km om de capaciteit van de lijn Utrecht-Geldermalsen te vergroten. De combinatie CFE Beton- en Waterbouw, KWS en TBI voert in alliantie met ProRail de civiele werkzaamheden uit.

De alliantie heeft Iv-Infra/TUC RAIL EESV gevraagd het definitief ontwerp en de detaillering van alle kunstwerken te verzorgen. Eerder heeft Iv-Infra/TUC RAIL EESV, in nauwe samenwerking met CFE-Studiedienst, het aanbestedingsontwerp gemaakt.

De belangrijkste elementen in het contract zijn:

  • Het centrum viaduct. Ter hoogte van het centrum van Houten wordt het spoor verhoogd aangelegd op een 225 mlang betonnen viaduct;
  • Station Houten Centrum: Station dat wordt gebouwd op en onder het centrumviaduct, inclusief een 170 m lange stalen perronoverkapping;
  • Station Houten Castellum: de halte voor de ontsluiting van de Vinex-locatie Houten-Zuid;
  • Verdubbeling van het spoor, aan weerszijden van de bestaande sporen komt een extra spoor. Ook worden de bestaande viaducten, duikers en onderdoorgangen gereconstructeerd ten behoeve van de verbreding;
  • Geluidschermen langs vrijwel het gehele traject.

Begin 2007 wordt begonnen met de bouw. Alle werkzaamheden dienen eind 2010 afgerond te zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Iv-Infra b.v.

Houten, Van twee naar vier sporen | Infrasite

Houten, Van twee naar vier sporen

Papendrecht Het spoor in het centrum van de gemeente Houten wordt verdubbeld over een lengte van 5,3 km om de capaciteit van de lijn Utrecht-Geldermalsen te vergroten. De combinatie CFE Beton- en Waterbouw, KWS en TBI voert in alliantie met ProRail de civiele werkzaamheden uit.

De alliantie heeft Iv-Infra/TUC RAIL EESV gevraagd het definitief ontwerp en de detaillering van alle kunstwerken te verzorgen. Eerder heeft Iv-Infra/TUC RAIL EESV, in nauwe samenwerking met CFE-Studiedienst, het aanbestedingsontwerp gemaakt.

De belangrijkste elementen in het contract zijn:

  • Het centrum viaduct. Ter hoogte van het centrum van Houten wordt het spoor verhoogd aangelegd op een 225 mlang betonnen viaduct;
  • Station Houten Centrum: Station dat wordt gebouwd op en onder het centrumviaduct, inclusief een 170 m lange stalen perronoverkapping;
  • Station Houten Castellum: de halte voor de ontsluiting van de Vinex-locatie Houten-Zuid;
  • Verdubbeling van het spoor, aan weerszijden van de bestaande sporen komt een extra spoor. Ook worden de bestaande viaducten, duikers en onderdoorgangen gereconstructeerd ten behoeve van de verbreding;
  • Geluidschermen langs vrijwel het gehele traject.

Begin 2007 wordt begonnen met de bouw. Alle werkzaamheden dienen eind 2010 afgerond te zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Iv-Infra b.v.