Spoorvernieuwing Maaslijn geslaagd

Utrecht – Al het grootschalig onderhoud voor de Maaslijn (Venlo-Nijmegen) voor 2005-2008 wordt geclusterd uitgevoerd in 2006 en 2007. Het eerste gedeelte van de werkzaamheden is succesvol afgerond. Twintig kilometer spoor (12 kilometer alleen dwarsliggers), vijf wissels en veertien overwegen zijn vernieuwd.

Tussen 29 april en 7 mei 2007 waren ongeveer 2.000 mensen aan de slag met de uitvoering van deze omvangrijke buitendienststelling. Er werden verschillende specialistische machines ingezet bij de werkzaamheden. Twee ombouwtreinen vernieuwden in totaal 38.500 dwarsliggers. Ook de kettinghor voor ballastvernieuwing werd intensief ingezet. De Maaslijn is een enkel spoor dus alle benodigdheden voor de vernieuwing moesten worden opgeslagen in de buurt van de werkzaamheden. Dit zorgde voor een ‘Berlijnse’ muur van dwarsliggers in Venray en Vierlingsbeek. Voor de tonnen ballast (20.000 ton steenslag lossen en verwerken) was een depot ingericht in Molenhoek. De werkzaamheden trokken veel kijkers die onder de indruk waren van de omvangrijke en gespecialiseerde machines.

Strakke planning
Het weer zorgde nog voor enkele verstoringen van de werkzaamheden. Onweer, hagel en daarna hoge temperaturen waren de boosdoeners. Toch verliep uiteindelijk alles volgens planning, het traject kon vijf kwartier eerder dan gepland weer in dienst worden genomen In 2007 wordt het tweede deel van de werkzaamheden uitgevoerd, ook dan weer negen dagen achter elkaar in de meivakantie.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Spoorvernieuwing Maaslijn geslaagd | Infrasite

Spoorvernieuwing Maaslijn geslaagd

Utrecht – Al het grootschalig onderhoud voor de Maaslijn (Venlo-Nijmegen) voor 2005-2008 wordt geclusterd uitgevoerd in 2006 en 2007. Het eerste gedeelte van de werkzaamheden is succesvol afgerond. Twintig kilometer spoor (12 kilometer alleen dwarsliggers), vijf wissels en veertien overwegen zijn vernieuwd.

Tussen 29 april en 7 mei 2007 waren ongeveer 2.000 mensen aan de slag met de uitvoering van deze omvangrijke buitendienststelling. Er werden verschillende specialistische machines ingezet bij de werkzaamheden. Twee ombouwtreinen vernieuwden in totaal 38.500 dwarsliggers. Ook de kettinghor voor ballastvernieuwing werd intensief ingezet. De Maaslijn is een enkel spoor dus alle benodigdheden voor de vernieuwing moesten worden opgeslagen in de buurt van de werkzaamheden. Dit zorgde voor een ‘Berlijnse’ muur van dwarsliggers in Venray en Vierlingsbeek. Voor de tonnen ballast (20.000 ton steenslag lossen en verwerken) was een depot ingericht in Molenhoek. De werkzaamheden trokken veel kijkers die onder de indruk waren van de omvangrijke en gespecialiseerde machines.

Strakke planning
Het weer zorgde nog voor enkele verstoringen van de werkzaamheden. Onweer, hagel en daarna hoge temperaturen waren de boosdoeners. Toch verliep uiteindelijk alles volgens planning, het traject kon vijf kwartier eerder dan gepland weer in dienst worden genomen In 2007 wordt het tweede deel van de werkzaamheden uitgevoerd, ook dan weer negen dagen achter elkaar in de meivakantie.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail