Kennisoverdracht betonspoortechnologie aan China

Bunnik – BAM Rail, het railbouwbedrijf van Koninklijke BAM Groep nv, heeft als deelnemer in een consortium onder aanvoering van de Duitse firma Pfleiderer, in Beijing een contract getekend voor de kennisoverdracht van betonspoortechnologie. Het contract met het Chinese ministerie van Spoorwegen betreft kennisoverdracht en opleiding van Chinese ingenieurs in Europa en in China. Deze betonspoortechnologie is gebaseerd op het Rheda 2000-systeem, zoals dat momenteel in Nederland door BAM voor de Hogesnelheidslijn-Zuid wordt toegepast.

In de afgelopen twee jaren heeft een aantal Chinese delegaties Duitsland en Nederland bezocht. De kwaliteit en productiesnelheid van het door BAM Rail en Pfleiderer toegepaste systeem waren voor de Chinese overheid mede aanleiding om het Rheda 2000-systeem toe te passen bij de aanleg van het hogesnelheidstraject tussen Wuhan en Guangzhou. Wuhan ligt circa 1.000 kilometer ten westen van Sjanghai. Het traject omvat bijna 1.000 kilometer dubbelspoor, waarvan ten minste 600 kilometer in Rheda 2000 zal worden uitgevoerd.

BAM zal een aantal Nederlandse medewerkers inzetten voor het trainings- en opleidingsprogramma. Ook zal BAM Rail spoorbouwmaterieel, dat voor dit systeem in Nederland is ontwikkeld, aan China leveren. De vestiging van Tebodin, Consultants & Engineers in Sjanghai zal voor BAM de Chinese activiteiten coördineren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Koninklijke BAM Groep nv

Kennisoverdracht betonspoortechnologie aan China | Infrasite

Kennisoverdracht betonspoortechnologie aan China

Bunnik – BAM Rail, het railbouwbedrijf van Koninklijke BAM Groep nv, heeft als deelnemer in een consortium onder aanvoering van de Duitse firma Pfleiderer, in Beijing een contract getekend voor de kennisoverdracht van betonspoortechnologie. Het contract met het Chinese ministerie van Spoorwegen betreft kennisoverdracht en opleiding van Chinese ingenieurs in Europa en in China. Deze betonspoortechnologie is gebaseerd op het Rheda 2000-systeem, zoals dat momenteel in Nederland door BAM voor de Hogesnelheidslijn-Zuid wordt toegepast.

In de afgelopen twee jaren heeft een aantal Chinese delegaties Duitsland en Nederland bezocht. De kwaliteit en productiesnelheid van het door BAM Rail en Pfleiderer toegepaste systeem waren voor de Chinese overheid mede aanleiding om het Rheda 2000-systeem toe te passen bij de aanleg van het hogesnelheidstraject tussen Wuhan en Guangzhou. Wuhan ligt circa 1.000 kilometer ten westen van Sjanghai. Het traject omvat bijna 1.000 kilometer dubbelspoor, waarvan ten minste 600 kilometer in Rheda 2000 zal worden uitgevoerd.

BAM zal een aantal Nederlandse medewerkers inzetten voor het trainings- en opleidingsprogramma. Ook zal BAM Rail spoorbouwmaterieel, dat voor dit systeem in Nederland is ontwikkeld, aan China leveren. De vestiging van Tebodin, Consultants & Engineers in Sjanghai zal voor BAM de Chinese activiteiten coördineren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Koninklijke BAM Groep nv