Spoorwerkzaamheden Utrecht CS 17 en 18 december

Utrecht РIn opdracht van ProRail wordt er in het weekeinde van zaterdag 17 en zondag 18 december 2005 aan ̩̩n stuk gewerkt aan de het emplacement ten noorden van Utrecht Centraal. Er worden sporen vernieuwd, een nieuwe wissel gebouwd en de bovenleiding wordt hierop aangepast. De werkzaamheden vinden plaats in het kader van de spooruitbreiding Amsterdam-Utrecht. Eind 2006 sluiten hierdoor twee extra sporen op het noordelijk emplacement aan. Om dit goed op te kunnen vangen, is in opdracht van ProRail in januari 2004 gestart met een grote verbouwingsoperatie van het emplacement, die tot begin 2007 zal duren.

De werkzaamheden duren in totaal 29 uur. Dit start op vrijdagnacht om 0:00 uur en duurt tot zondagochtend 07:00 uur.
Door de werkzaamheden te bundelen in één weekeinde probeert ProRail de overlast voor omwonenden en reizigers zoveel mogelijk te beperken.

Aangepaste dienstregeling

Er is een aangepaste dienstregeling omdat enkele perrons en sporen niet gebruikt kunnen worden.

Meer capaciteit en sneller

De capaciteit van het emplacement richting Amsterdam wordt vergroot door de wisselstraat aan te passen en de bochten in het spoor te verruimen. De noordzijde van station Utrecht Centraal kan hierdoor vanaf eind 2006 meer treinen verwerken. Nu rijden de treinen met een snelheid van 40
kilometer per uur het emplacement op. Straks kunnen de treinen met 80 kilometer per uur het
emplacement oprijden en vaart minderen tot 60 kilometer wanneer ze het perron naderen. Dit levert tijdswinst op.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Spoorwerkzaamheden Utrecht CS 17 en 18 december | Infrasite

Spoorwerkzaamheden Utrecht CS 17 en 18 december

Utrecht РIn opdracht van ProRail wordt er in het weekeinde van zaterdag 17 en zondag 18 december 2005 aan ̩̩n stuk gewerkt aan de het emplacement ten noorden van Utrecht Centraal. Er worden sporen vernieuwd, een nieuwe wissel gebouwd en de bovenleiding wordt hierop aangepast. De werkzaamheden vinden plaats in het kader van de spooruitbreiding Amsterdam-Utrecht. Eind 2006 sluiten hierdoor twee extra sporen op het noordelijk emplacement aan. Om dit goed op te kunnen vangen, is in opdracht van ProRail in januari 2004 gestart met een grote verbouwingsoperatie van het emplacement, die tot begin 2007 zal duren.

De werkzaamheden duren in totaal 29 uur. Dit start op vrijdagnacht om 0:00 uur en duurt tot zondagochtend 07:00 uur.
Door de werkzaamheden te bundelen in één weekeinde probeert ProRail de overlast voor omwonenden en reizigers zoveel mogelijk te beperken.

Aangepaste dienstregeling

Er is een aangepaste dienstregeling omdat enkele perrons en sporen niet gebruikt kunnen worden.

Meer capaciteit en sneller

De capaciteit van het emplacement richting Amsterdam wordt vergroot door de wisselstraat aan te passen en de bochten in het spoor te verruimen. De noordzijde van station Utrecht Centraal kan hierdoor vanaf eind 2006 meer treinen verwerken. Nu rijden de treinen met een snelheid van 40
kilometer per uur het emplacement op. Straks kunnen de treinen met 80 kilometer per uur het
emplacement oprijden en vaart minderen tot 60 kilometer wanneer ze het perron naderen. Dit levert tijdswinst op.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail