10 december 2005 opening halte Arnhem zuid

Utrecht – Het bestemmingsplan beschrijft het ontwerp voor de stationslocatie als attractieve entree van de nieuwe wijk Arnhem Schuytgraaf.

Een lang spoorviaduct heft de fysieke en visuele barrière van de spoordijk tussen Schuytgraaf en Arnhem Zuid op. Door het aantal steunpunten te optimaliseren worden het doorzicht (oriëntatie) en het overzicht (sociale veiligheid) vergroot. De ronde onderzijde van het viaduct zorgt voor een vloeiende overgang van de openbare ruimte aan weerszijde van het spoor. Om dit te versterken hebben is de ronde vormentaal doorgezet in de steunconstructie van de uitkragende perrons en de perronkappen, balustrades en lichtmasten.

Door een integrale vormgeving gaan infrastructuur en architectuur van de halte in elkaar over. Resultaat is een meerwaarde in uitstraling voor een halte waar een feitelijk stationsgebouw ontbreekt.

Opdrachtgever: Gemeente Arnhem i.s.m. ProRail
Ontwerp en directie: Holland Railconsult
Architect: ir. Edwin Megens
Opening: 10 december 2005

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Holland Railconsult BV

10 december 2005 opening halte Arnhem zuid | Infrasite

10 december 2005 opening halte Arnhem zuid

Utrecht – Het bestemmingsplan beschrijft het ontwerp voor de stationslocatie als attractieve entree van de nieuwe wijk Arnhem Schuytgraaf.

Een lang spoorviaduct heft de fysieke en visuele barrière van de spoordijk tussen Schuytgraaf en Arnhem Zuid op. Door het aantal steunpunten te optimaliseren worden het doorzicht (oriëntatie) en het overzicht (sociale veiligheid) vergroot. De ronde onderzijde van het viaduct zorgt voor een vloeiende overgang van de openbare ruimte aan weerszijde van het spoor. Om dit te versterken hebben is de ronde vormentaal doorgezet in de steunconstructie van de uitkragende perrons en de perronkappen, balustrades en lichtmasten.

Door een integrale vormgeving gaan infrastructuur en architectuur van de halte in elkaar over. Resultaat is een meerwaarde in uitstraling voor een halte waar een feitelijk stationsgebouw ontbreekt.

Opdrachtgever: Gemeente Arnhem i.s.m. ProRail
Ontwerp en directie: Holland Railconsult
Architect: ir. Edwin Megens
Opening: 10 december 2005

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Holland Railconsult BV