Betuweroute door naar Italie

Barendrecht – De spoorbedrijven van Nederland, Duitsland, Zwitserland en Italie willen dat de Betuweroute wordt doorgetrokken naar Itali�. Die aansluiting gaat 25 miljard euro kosten. De bedrijven willen graag dat de landelijke overheden en de Europese Unie snel met geld komen zodat ze al in 2007 aan de slag kunnen. Deutsche Bahn-topman Mehdorn: “De prioriteit is zo hoog, dat het geld geen probleem zou moeten zijn”.

De route moet op veel stukken minstens vier sporen breed worden voor een goede doorstroom van de goederentreinen. Voor een maximaal rendement van de Betuweroute is een doorgaande route van Nederland naar Itali� van groot belang. Deutsche Bahn topman Mehdorn: “Deze noord-zuidverbinding is de halsslagader van het vrachtvervoer per spoor in Europa”.

Het doel van de spoorbedrijven is om voor 2015 de capaciteit van het huidige spoor naar Itali� te verdubbelen van 150 vrachttreinen per dag naar 300 vrachttreinen per dag. Dat kan door enkele knelpunten te verbeteren. De treinen moeten de groeiende hoeveelheid lading vervoeren van onder meer de toekomstige Tweede Maasvlakte. Vanuit overheden gaat de voorkeur uit naar vrachtvervoer per trein in plaats van per vrachtwagen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Betuweroute

Betuweroute door naar Italie | Infrasite

Betuweroute door naar Italie

Barendrecht – De spoorbedrijven van Nederland, Duitsland, Zwitserland en Italie willen dat de Betuweroute wordt doorgetrokken naar Itali�. Die aansluiting gaat 25 miljard euro kosten. De bedrijven willen graag dat de landelijke overheden en de Europese Unie snel met geld komen zodat ze al in 2007 aan de slag kunnen. Deutsche Bahn-topman Mehdorn: “De prioriteit is zo hoog, dat het geld geen probleem zou moeten zijn”.

De route moet op veel stukken minstens vier sporen breed worden voor een goede doorstroom van de goederentreinen. Voor een maximaal rendement van de Betuweroute is een doorgaande route van Nederland naar Itali� van groot belang. Deutsche Bahn topman Mehdorn: “Deze noord-zuidverbinding is de halsslagader van het vrachtvervoer per spoor in Europa”.

Het doel van de spoorbedrijven is om voor 2015 de capaciteit van het huidige spoor naar Itali� te verdubbelen van 150 vrachttreinen per dag naar 300 vrachttreinen per dag. Dat kan door enkele knelpunten te verbeteren. De treinen moeten de groeiende hoeveelheid lading vervoeren van onder meer de toekomstige Tweede Maasvlakte. Vanuit overheden gaat de voorkeur uit naar vrachtvervoer per trein in plaats van per vrachtwagen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Betuweroute