Mega betonstort voor RandstadRail

Rotterdam – Woensdag 16 november is er 900 kuub beton gestort voor het viaduct aan de Olof Palmelaan in Oosterheem. De betonmachine werd bediend door Wethouder Edo Haan. Al dit beton is nodig voor het 120 meter lange viaduct, onderdeel van de Oosterheemlijn. Met deze hoeveelheid beton kun je de helft van een olympisch zwembad vullen! Dit is de allerlaatste grote betonstort in Zoetermeer voor de bouw van RandstadRail.

Na deze megastort worden er nog wel kleine hoeveelheden beton gestort voor de afwerking van het ruim één kilometer lange spoorviaduct in de Oosterheemlijn. Daarna volgen nog spoor en bovenleidingen zodat 3 september de eerste voertuigen van RandstadRail in Oosterheem kunnen gaan rijden.

Het viaduct aan de Olof Palmelaan is een onderdeel van de nieuwe spoorlijn die wordt aangelegd in de gemeente Zoetermeer voor de komst van RandstadRail. Op deze locatie worden de voertuigen opgesteld. De gemeente heeft destijds bedongen dat de stalling van deze voertuigen buiten het stedelijk gebied plaatsvindt zodat de bewoners geen hinder hiervan hebben.

De uitbreiding van het huidige spoor met de Oosterheemlijn zorgt ervoor dat de inwoners van de wijk Oosterheem straks een snelle verbinding hebben met het centrum van Zoetermeer en Den Haag.

Het RandstadRail-viaduct in Oosterheem wordt gebouwd door BAM Infra Oosterheemlijn v.o.f..

Het ontwerp is gemaakt door Zwarts & Jansma Architecten. De werkzaamheden zijn gestart in april 2004 en worden opgeleverd eind mei 2006.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Randstadrail, fase 1

Mega betonstort voor RandstadRail | Infrasite

Mega betonstort voor RandstadRail

Rotterdam – Woensdag 16 november is er 900 kuub beton gestort voor het viaduct aan de Olof Palmelaan in Oosterheem. De betonmachine werd bediend door Wethouder Edo Haan. Al dit beton is nodig voor het 120 meter lange viaduct, onderdeel van de Oosterheemlijn. Met deze hoeveelheid beton kun je de helft van een olympisch zwembad vullen! Dit is de allerlaatste grote betonstort in Zoetermeer voor de bouw van RandstadRail.

Na deze megastort worden er nog wel kleine hoeveelheden beton gestort voor de afwerking van het ruim één kilometer lange spoorviaduct in de Oosterheemlijn. Daarna volgen nog spoor en bovenleidingen zodat 3 september de eerste voertuigen van RandstadRail in Oosterheem kunnen gaan rijden.

Het viaduct aan de Olof Palmelaan is een onderdeel van de nieuwe spoorlijn die wordt aangelegd in de gemeente Zoetermeer voor de komst van RandstadRail. Op deze locatie worden de voertuigen opgesteld. De gemeente heeft destijds bedongen dat de stalling van deze voertuigen buiten het stedelijk gebied plaatsvindt zodat de bewoners geen hinder hiervan hebben.

De uitbreiding van het huidige spoor met de Oosterheemlijn zorgt ervoor dat de inwoners van de wijk Oosterheem straks een snelle verbinding hebben met het centrum van Zoetermeer en Den Haag.

Het RandstadRail-viaduct in Oosterheem wordt gebouwd door BAM Infra Oosterheemlijn v.o.f..

Het ontwerp is gemaakt door Zwarts & Jansma Architecten. De werkzaamheden zijn gestart in april 2004 en worden opgeleverd eind mei 2006.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Randstadrail, fase 1