Groot viaduct Betuweroute eerder opgeleverd

Barendrecht – Drie maanden eerder dan verwacht is het viaduct dat in Rotterdam de Groene Kruisweg en vier metrosporen kruist opgeleverd. Het viaduct is 1200 meter lang en er is in totaal zo’n 19.000 m3 beton voor nodig geweest en een totaal van 2200 boor- en heipalen.

Pas half 2003 konden de voorbereidingen voor de bouw van het viaduct beginnen. Voor die tijd werd nog gesproken met een aantal bedrijven die zeer dicht bij het viaduct gevestigd zijn. Sommige bedrijven staan slechts tien meter van de geluidsschermen af. Maar nadat hierover een uitspraak was gedaan door de Raad van State kon de bouw van het viaduct beginnen.

Wim Boelaars was hoofd van het technisch toezicht bij de bouw van kunstwerk A. Hij hield oog op de voortgang en de werkwijze van de aannemer. Het werk is goed verlopen. ‘Dat is ook wel duidelijk als je drie maanden eerder oplevert’ aldus Boelaars. Wel bleken er anonieme kabels en leidingen in de grond te liggen. Niemand wist van wie ze waren en waar ze voor dienden. ‘We hebben laten controleren of er nog stroom op stond en toen dat niet zo bleek te zijn hebben we er een grote schaar in gezet. Ik heb niet gehoord dat iemand zonder stroom is komen te zitten.’

Op het viaduct wordt in de komende maanden de geluidsschermen en het spoor gebouwd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Betuweroute

Groot viaduct Betuweroute eerder opgeleverd | Infrasite

Groot viaduct Betuweroute eerder opgeleverd

Barendrecht – Drie maanden eerder dan verwacht is het viaduct dat in Rotterdam de Groene Kruisweg en vier metrosporen kruist opgeleverd. Het viaduct is 1200 meter lang en er is in totaal zo’n 19.000 m3 beton voor nodig geweest en een totaal van 2200 boor- en heipalen.

Pas half 2003 konden de voorbereidingen voor de bouw van het viaduct beginnen. Voor die tijd werd nog gesproken met een aantal bedrijven die zeer dicht bij het viaduct gevestigd zijn. Sommige bedrijven staan slechts tien meter van de geluidsschermen af. Maar nadat hierover een uitspraak was gedaan door de Raad van State kon de bouw van het viaduct beginnen.

Wim Boelaars was hoofd van het technisch toezicht bij de bouw van kunstwerk A. Hij hield oog op de voortgang en de werkwijze van de aannemer. Het werk is goed verlopen. ‘Dat is ook wel duidelijk als je drie maanden eerder oplevert’ aldus Boelaars. Wel bleken er anonieme kabels en leidingen in de grond te liggen. Niemand wist van wie ze waren en waar ze voor dienden. ‘We hebben laten controleren of er nog stroom op stond en toen dat niet zo bleek te zijn hebben we er een grote schaar in gezet. Ik heb niet gehoord dat iemand zonder stroom is komen te zitten.’

Op het viaduct wordt in de komende maanden de geluidsschermen en het spoor gebouwd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Betuweroute