Westelijke tunnelbak Prinsenbeek in gebruik

Zoetermeer – In de nacht van dinsdag 1 op woensdag 2 november 2005 wordt het westelijke gedeelte van de tunnelbak Prinsenbeek opengesteld voor doorgaand verkeer volgens een 2-2 systeem. Het verkeer van noord (Rotterdam) naar zuid (Antwerpen) rijdt met twee rijstroken door de westelijke tunnelbak. Het verkeer van zuid naar noord blijft met twee rijstroken door de oostelijke tunnelbak rijden. Tijdens deze verkeersfasering worden bestratingswerkzaamheden aan de middenberm uitgevoerd.

Medio december 2005 wordt het verkeer in de tunnelbak omgezet naar een 4-1 systeem. Dit betekent dat er vier rijstroken (twee naar het noorden en twee naar het zuiden) door de westelijke tunnelbak gaan en één door de oostelijke tunnelbak, te weten de toe- en afrit Breda-Noord/Prinsenbeek en verkeer vanaf de A58 uit Etten-Leur/Roosendaal. Gedurende deze verkeersfasering kunnen werkzaamheden worden uitgevoerd in de oostelijke tunnelbak. In het voorjaar van 2006 worden de definitieve A16-tunnelbakken Prinsenbeek met 2×3 rijstroken opengesteld.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: HSL-Zuid

Westelijke tunnelbak Prinsenbeek in gebruik | Infrasite

Westelijke tunnelbak Prinsenbeek in gebruik

Zoetermeer – In de nacht van dinsdag 1 op woensdag 2 november 2005 wordt het westelijke gedeelte van de tunnelbak Prinsenbeek opengesteld voor doorgaand verkeer volgens een 2-2 systeem. Het verkeer van noord (Rotterdam) naar zuid (Antwerpen) rijdt met twee rijstroken door de westelijke tunnelbak. Het verkeer van zuid naar noord blijft met twee rijstroken door de oostelijke tunnelbak rijden. Tijdens deze verkeersfasering worden bestratingswerkzaamheden aan de middenberm uitgevoerd.

Medio december 2005 wordt het verkeer in de tunnelbak omgezet naar een 4-1 systeem. Dit betekent dat er vier rijstroken (twee naar het noorden en twee naar het zuiden) door de westelijke tunnelbak gaan en één door de oostelijke tunnelbak, te weten de toe- en afrit Breda-Noord/Prinsenbeek en verkeer vanaf de A58 uit Etten-Leur/Roosendaal. Gedurende deze verkeersfasering kunnen werkzaamheden worden uitgevoerd in de oostelijke tunnelbak. In het voorjaar van 2006 worden de definitieve A16-tunnelbakken Prinsenbeek met 2×3 rijstroken opengesteld.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: HSL-Zuid