Spoorwerkzaamheden tussen Nijmegen en Wijchen

Utrecht – In opdracht van ProRail werken aannemers Spitzke Spoorbouw en BAM Rail aan het spoor vanaf de Groenestraat in Nijmegen tot en met de halte Wijchen. De werkzaamheden starten op zaterdag 15 oktober om 02.00 uur en gaan dag en nacht door tot en met maandag 17 oktober, 05.00 uur. De werken zijn van invloed op de dienstregeling van NS. Om de ‘treinvrije periode’ zo goed mogelijk te benutten, voeren de aannemers hun werkzaamheden gelijktijdig uit.

De vernieuwingswerkzaamheden tussen Nijmegen en Wijchen zijn eind juni reeds gestart. Dit weekeinde is de laatste grote buitendienststelling van het spoor in 2005. Volgend jaar volgen nog twee grote buitendienststellingen. Dit weekeinde vernieuwt aannemer Spitzke Spoorbouw dwarsliggers (= bielzen), ballastgrind en twee overwegen. Tevens verbetert hij gedeeltelijk de ondergrond van de spoorbaan. Tegelijkertijd vernieuwt aannemer BAM Rail op NS station Nijmegen enkele wissels, het ballastgrind en de wisselverwarming.

Werkzaamheden Oss-Den Bosch

In het weekeinde van 15 tot en met 17 oktober vernieuwt aannemer Spitzke Spoorbouw tevens de dwarsliggers, het ballastgrind en twee overwegen in het spoor tussen Oss en Den Bosch.
Door alle werkzaamheden tussen Nijmegen en Den Bosch te clusteren en gelijktijdig uit te voeren wordt de overlast voor de treinreizigers beperkt gehouden tot zes weekeinden. ProRail heeft omwonenden van het spoor schriftelijk geinformeerd over de nachtelijke werkzaamheden die plaatsvinden in 2005 en de hinder die zij hiervan kunnen ondervinden.

Gevolgen treinverkeer

Door alle werkzaamheden kan NS op zaterdag 15 en zondag 16 oktober de gebruikelijke dienstregeling niet uitvoeren tussen Nijmegen en Den Bosch. Er wordt vervangend busvervoer ingezet, waarbij de extra reistijd kan oplopen tot anderhalf uur.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Spoorwerkzaamheden tussen Nijmegen en Wijchen | Infrasite

Spoorwerkzaamheden tussen Nijmegen en Wijchen

Utrecht – In opdracht van ProRail werken aannemers Spitzke Spoorbouw en BAM Rail aan het spoor vanaf de Groenestraat in Nijmegen tot en met de halte Wijchen. De werkzaamheden starten op zaterdag 15 oktober om 02.00 uur en gaan dag en nacht door tot en met maandag 17 oktober, 05.00 uur. De werken zijn van invloed op de dienstregeling van NS. Om de ‘treinvrije periode’ zo goed mogelijk te benutten, voeren de aannemers hun werkzaamheden gelijktijdig uit.

De vernieuwingswerkzaamheden tussen Nijmegen en Wijchen zijn eind juni reeds gestart. Dit weekeinde is de laatste grote buitendienststelling van het spoor in 2005. Volgend jaar volgen nog twee grote buitendienststellingen. Dit weekeinde vernieuwt aannemer Spitzke Spoorbouw dwarsliggers (= bielzen), ballastgrind en twee overwegen. Tevens verbetert hij gedeeltelijk de ondergrond van de spoorbaan. Tegelijkertijd vernieuwt aannemer BAM Rail op NS station Nijmegen enkele wissels, het ballastgrind en de wisselverwarming.

Werkzaamheden Oss-Den Bosch

In het weekeinde van 15 tot en met 17 oktober vernieuwt aannemer Spitzke Spoorbouw tevens de dwarsliggers, het ballastgrind en twee overwegen in het spoor tussen Oss en Den Bosch.
Door alle werkzaamheden tussen Nijmegen en Den Bosch te clusteren en gelijktijdig uit te voeren wordt de overlast voor de treinreizigers beperkt gehouden tot zes weekeinden. ProRail heeft omwonenden van het spoor schriftelijk geinformeerd over de nachtelijke werkzaamheden die plaatsvinden in 2005 en de hinder die zij hiervan kunnen ondervinden.

Gevolgen treinverkeer

Door alle werkzaamheden kan NS op zaterdag 15 en zondag 16 oktober de gebruikelijke dienstregeling niet uitvoeren tussen Nijmegen en Den Bosch. Er wordt vervangend busvervoer ingezet, waarbij de extra reistijd kan oplopen tot anderhalf uur.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail