Extra trekpalen in tunnelbak Prinsenbeek

Breda – In tunnelbak Prinsenbeek worden onder de A16 extra trekpalen aangebracht. Deze dienen als extra versteviging op langere termijn.

In totaal gaat het om ongeveer 280 trekpalen. In twee weken tijd worden de palen aangebracht in het westelijk deel van de tunnelbak. In het najaar 2005 worden de trekpalen in het oostelijk deel van de tunnelbak aangebracht. Om de palen aan te brengen worden eerst gaten geboord. Hierin worden palen met een lengte van ongeveer elf meter op een geluidsarme manier aangebracht.

Trekpalen zijn noodzakelijk om te voorkomen dat de vloer van de tunnelbak op langere termijn gaat opdrijven. Het merendeel van de palen, 3300 stuks, is reeds in het begin van de bouw van de tunnelbak aangebracht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: HSL-Zuid

Extra trekpalen in tunnelbak Prinsenbeek | Infrasite

Extra trekpalen in tunnelbak Prinsenbeek

Breda – In tunnelbak Prinsenbeek worden onder de A16 extra trekpalen aangebracht. Deze dienen als extra versteviging op langere termijn.

In totaal gaat het om ongeveer 280 trekpalen. In twee weken tijd worden de palen aangebracht in het westelijk deel van de tunnelbak. In het najaar 2005 worden de trekpalen in het oostelijk deel van de tunnelbak aangebracht. Om de palen aan te brengen worden eerst gaten geboord. Hierin worden palen met een lengte van ongeveer elf meter op een geluidsarme manier aangebracht.

Trekpalen zijn noodzakelijk om te voorkomen dat de vloer van de tunnelbak op langere termijn gaat opdrijven. Het merendeel van de palen, 3300 stuks, is reeds in het begin van de bouw van de tunnelbak aangebracht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: HSL-Zuid