Werkzaamheden rond emplacement Utrecht

Utrecht РIn opdracht van ProRail wordt er op zaterdag 29, zondag 30 en maandag 31 januari 2005 circa 76 uur aan ̩̩n stuk gewerkt op het emplacement ten noorden van Utrecht Centraal. De werkzaamheden bestaan uit het maken van een nieuwe spooraansluiting voor de spoorverdubbeling Amsterdam РUtrecht. Tijdens de werkzaamheden wordt een deel van het emplacement buiten dienst gesteld. Dit heeft grote impact op het treinverkeer van en naar Utrecht. Hierdoor rijden er op een aantal trajecten minder of zelfs geen treinen.

De werkzaamheden starten zaterdagochtend 29 januari 2005 om 01:00 uur en duren tot dinsdagochtend 1 februari 2005 05:00 uur. Werken op een emplacement (ofwel wisselstraat) op Utrecht Centraal is ingewikkeld. Er wordt gewerkt in een klein en complex gebied dat het vervoersknooppunt van Nederland is. Er wordt zowel overdag als ’s nachts gewerkt aan het opbreken van sporen, het plaatsen van nieuwe wissels, het aanpassen van de bovenleiding. Op dinsdagochtend is de spooraansluiting gerealiseerd en kan er over nieuw spoor worden gereden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Werkzaamheden rond emplacement Utrecht | Infrasite

Werkzaamheden rond emplacement Utrecht

Utrecht РIn opdracht van ProRail wordt er op zaterdag 29, zondag 30 en maandag 31 januari 2005 circa 76 uur aan ̩̩n stuk gewerkt op het emplacement ten noorden van Utrecht Centraal. De werkzaamheden bestaan uit het maken van een nieuwe spooraansluiting voor de spoorverdubbeling Amsterdam РUtrecht. Tijdens de werkzaamheden wordt een deel van het emplacement buiten dienst gesteld. Dit heeft grote impact op het treinverkeer van en naar Utrecht. Hierdoor rijden er op een aantal trajecten minder of zelfs geen treinen.

De werkzaamheden starten zaterdagochtend 29 januari 2005 om 01:00 uur en duren tot dinsdagochtend 1 februari 2005 05:00 uur. Werken op een emplacement (ofwel wisselstraat) op Utrecht Centraal is ingewikkeld. Er wordt gewerkt in een klein en complex gebied dat het vervoersknooppunt van Nederland is. Er wordt zowel overdag als ’s nachts gewerkt aan het opbreken van sporen, het plaatsen van nieuwe wissels, het aanpassen van de bovenleiding. Op dinsdagochtend is de spooraansluiting gerealiseerd en kan er over nieuw spoor worden gereden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail