Nieuwe spoorvervoerder: Rotterdam Rail Feeding (RFF)

Rotterdam – Per 1 januari 2005 kent Nederland maar liefst acht erkende railgoederenvervoerders. Nieuwste telg is Rotterdam Rail Feeding, dat zich gaat richten op het vervoer van en naar de terminals.

Het nieuwe spoorbedrijf Rotterdam Rail Feeding is een initiatief van Karel Poiesz van het bedrijf Spoorflex. RRF gaat voor het rangeerwerk vijf rangeerlocomotieven inzetten die zijn overgenomen van Nedtrain. Het bedrijf gaat op 1 januari 2005 van start. RRF begint op de Maasvlakte met het vervoer van en naar de terminals. Onderzoek heeft uitgewezen dat treinen juist daar na het laden en lossen heel lang stilstaan. In de toekomst wil RRF ook in andere delen van de haven actief worden. Naast het vervoer van en naar de terminals biedt RRF ook diensten aan zoals het regelen van documenten, tanken en wagon-inspecties.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Rail Cargo Information

Nieuwe spoorvervoerder: Rotterdam Rail Feeding (RFF) | Infrasite

Nieuwe spoorvervoerder: Rotterdam Rail Feeding (RFF)

Rotterdam – Per 1 januari 2005 kent Nederland maar liefst acht erkende railgoederenvervoerders. Nieuwste telg is Rotterdam Rail Feeding, dat zich gaat richten op het vervoer van en naar de terminals.

Het nieuwe spoorbedrijf Rotterdam Rail Feeding is een initiatief van Karel Poiesz van het bedrijf Spoorflex. RRF gaat voor het rangeerwerk vijf rangeerlocomotieven inzetten die zijn overgenomen van Nedtrain. Het bedrijf gaat op 1 januari 2005 van start. RRF begint op de Maasvlakte met het vervoer van en naar de terminals. Onderzoek heeft uitgewezen dat treinen juist daar na het laden en lossen heel lang stilstaan. In de toekomst wil RRF ook in andere delen van de haven actief worden. Naast het vervoer van en naar de terminals biedt RRF ook diensten aan zoals het regelen van documenten, tanken en wagon-inspecties.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Rail Cargo Information