HGK nieuwe vervoerder op Nederlands net

Utrecht – De Duitse vervoerder Hafen- und Güterverkehr Köln AG (HGK) gaat zelfstandig op het Nederlandse spoorwegnet rijden. HGK was al actief in samenwerking met ShortLines en Railion, maar sinds 30 september heeft de vervoerder een eigen toegangsovereenkomst met ProRail en een veiligheidsattest van IVW Divisie Rail. HGK rijdt vooralsnog in Nederland met goederentreinen tussen het Rotterdamse havengebied en de grensovergangen Arnhem-Emmerich en Venlo-Kaldenkirchen. In Duitsland is Keulen in de meeste gevallen de eind- of doorvoerbestemming. HGK bestaat sinds 12 jaar en is ontstaan door de samenvoeging van drie Keulse organisaties. De Duitse vervoerder beschikt over 50 locomotieven en bijna 500 goederenwagens. HGK heeft ruim 600 werknemers in dienst.

HGK is in Nederland de zevende goederenvervoerder. Railion, ACTS, ShortLines, ERS Railways, Rail4Chem en Dillen& LeJeune zijn al langer actief op het Nederlandse net.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

HGK nieuwe vervoerder op Nederlands net | Infrasite

HGK nieuwe vervoerder op Nederlands net

Utrecht – De Duitse vervoerder Hafen- und Güterverkehr Köln AG (HGK) gaat zelfstandig op het Nederlandse spoorwegnet rijden. HGK was al actief in samenwerking met ShortLines en Railion, maar sinds 30 september heeft de vervoerder een eigen toegangsovereenkomst met ProRail en een veiligheidsattest van IVW Divisie Rail. HGK rijdt vooralsnog in Nederland met goederentreinen tussen het Rotterdamse havengebied en de grensovergangen Arnhem-Emmerich en Venlo-Kaldenkirchen. In Duitsland is Keulen in de meeste gevallen de eind- of doorvoerbestemming. HGK bestaat sinds 12 jaar en is ontstaan door de samenvoeging van drie Keulse organisaties. De Duitse vervoerder beschikt over 50 locomotieven en bijna 500 goederenwagens. HGK heeft ruim 600 werknemers in dienst.

HGK is in Nederland de zevende goederenvervoerder. Railion, ACTS, ShortLines, ERS Railways, Rail4Chem en Dillen& LeJeune zijn al langer actief op het Nederlandse net.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail