Update Parkmobile app geeft inzicht in financiën

De Parkmobile Parkeer App voor iPhone en Android heeft een update gekregen. De update staat in het teken van extra financiële functionaliteiten* en inzicht.

Het was al mogelijk om in de App de parkeerhistorie van alle parkeeracties onbeperkt in te zien. Gebruikers van de parkeer App kunnen nu op ieder gewenst moment ook de laatste zes maandelijkse parkeerfacturen inzien (pdf) via het tabblad account in het menu. Uiteraard kan de PDF ook direct vanuit de App worden doorgestuurd per e-mail of worden geprint, middels airprint of soortgelijke werking.

“We kregen van klanten steeds vaker de vraag om via de App de factuur in te zien in plaats van onze mijn-omgeving, www.mijnparkmobile.nl. Tevens tonen we de status van de factuur en of deze reeds betaald is of nog open staat.” aldus Allard Hansma van Parkmobile. Daarnaast is het mogelijk om een e-mailadres op te geven waar maandelijks een notificatie naar zal worden verzonden als de factuur klaar staat.

Wijzigen betaalgegevens

Voor klanten is het ook mogelijk om de huidige betaalmethode aan te passen. Bijvoorbeeld van Creditcard naar automatische incasso. Creditcard gebruikers zullen tevens op de hoogte worden gesteld wanneer de creditcard (bijna) is verlopen zodat ze deze tijdig kunnen aanpassen en slim kunnen blijven parkeren.

Waar is mijn auto?

Aan de Android App is ook een “waar is mijn auto functionaliteit” toegevoegd, deze functionaliteit was reeds langere tijd beschikbaar in de iPhone. Hiermee kan op basis van een kaart en GPS worden achterhaald waar de auto is geparkeerd.

Allard licht toe:“Van iPhone gebruikers kregen we hier veel positieve reacties op waardoor we hebben besloten dit ook toe te voegen aan de Android versie. Handig wanneer de gebruiker in een onbekende stad is en niet meer exact weet waar de auto geparkeerd staat.”

Over de Parkmobile App

Met de gratis Parkmobile Parkeer App parkeert de automobilist slimmer en eerlijker via zijn smartphone. De automobilist opent de App, controleert de locatie (parkeerzone) en met een druk op de knop staat de auto betaald geparkeerd. Bij vertrek stopt de gebruiker net zo eenvoudig de parkeertijd waardoor alleen voor de werkelijk geparkeerde tijd wordt betaald. Parkmobile rekent maandelijks de gemaakte parkeerkosten af via de bankrekening.

Smartphone bezitters die nog geen klant zijn kunnen momenteel gratis klant worden bij Parkmobile.

De Parkmobile App is beschikbaar voor iPhone, Android, Windows en BlackBerry.

Zie www.parkmobile.nl/app. Overigens is er voor niet smartphone bezitters ook de mogelijkheid om te parkeren door te bellen of sms’en, maar dat is eigenlijk al ouderwets: om over de parkeermeter nog maar te zwijgen.

*De financiële functionaliteiten zijn alleen beschikbaar voor de hoofdgebruikers van een Parkmobile account. Bijvoorbeeld voor het gezinshoofd of eigenaar van een bedrijf.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Parkmobile Group B.V.