Tevredenheid over openbaar vervoer in Limburg

De reizigers zijn over het algemeen zeer te spreken over de kwaliteit en kwantiteit van het openbaar vervoer in Limburg, dat door Veolia gerealiseerd wordt. In het klanttevredenheid onderzoek geven zij Veolia het rapportcijfer 7. Dat blijkt uit "Het Limburgs Openbaar Vervoer In Cijfers” van de Provincie Limburg.

Sinds december 2006 wordt het openbaar vervoer (bus en trein) in Limburg verzorgd door Veolia Transport. Veolia laat meer bussen en treinen rijden dan voorheen.

Tussen 06.00 uur en middernacht rijdt nu op alle trajecten minimaal één bus per uur. In 80% van de trajecten zijn dat twee bussen per uur en op 20% van de trajecten vier bussen per uur.

Ook is de kwaliteit van de bussen en treinen aanmerkelijk beter dan voorheen, zo blijkt uit het onderzoek. Veolia zette meteen vanaf het begin van de concessie nieuwe bussen en treinen in.

Het aantal klachten in 2010 steeg fors ten opzichte van de voorgaande jaren. Deze stijging was te wijten aan de invoering van de OV-chipkaart. Zowel klachten van de bus- als treinreizigers verdubbelden in dat jaar. Buiten de OV-chipkaart problematiek gingen de meeste klachten over de stiptheid van de dienstregeling. Desondanks vinden de klanten de dienstregelingen betrouwbaar.

Verdere cijfers over het openbaar vervoer in Limburg kunt u vinden op onze website: www.limburg.nl

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Provincie Limburg