NS introduceert NS Hispeed

Snelheid en gemak pijlers nieuwe hogesnelheidsbedrijf

Utrecht – NS introduceerde op 27 maart 2007 tijdens de AutoRai het nieuwe bedrijf NS Hispeed, de hogesnelheidsonderneming van NS. Met de komst van dit bedrijf wordt
hogesnelheidsvervoer per trein in Nederland geïntroduceerd. Reizigers kunnen dan ook voor binnenlandse reizen gebruik maken van vervoer op hoge snelheid.

NS Hispeed betekent een nieuwe manier van reizen met als belangrijkste elementen snelheid en gemak voor de reiziger. NS Hispeed verwacht 24 miljoen reizigers, opgesplitst in 16 miljoen binnenlandse en 8 miljoen internationale reizigers in 2010. Tevens verwacht dit bedrijf in 2010 een marktaandeel van 40% te behalen op de vervoerscorridor van Schiphol–Rotterdam.

NS Hispeed biedt hogesnelheidsvervoer aan op zowel binnenlandse als internationale
bestemmingen (Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Breda, Antwerpen, Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, Londen). De nieuwe onderneming is het overkoepelende merk van hogesnelheidstreinen zoals Thalys, ICE International, TGV, Eurostar en de nieuwe hogesnelheidstrein. Bovendien maakt NS Hispeed deel uit van Railteam, een samenwerking van zeven spoorwegondernemingen met als doel reizigers herkenbare kwaliteitsnormen te bieden voor internationale reizen per hogesnelheidstrein.

Met maximaal één overstap is het hele Europese netwerk straks bereikbaar. NS
Hispeed vergroot de mobiliteit binnen Nederland en verbetert de aansluiting van Nederland op
Europa.

Snelheid en gemak
De pijlers van NS Hispeed zijn snelheid en gemak voor de reiziger. Met de komst van de
hogesnelheidstrein op HSL-Zuid zal de reistijd van Amsterdam naar Rotterdam teruggebracht
worden van één uur naar slechts 36 minuten, met in 2010 een vertrekfrequentie van elke tien
minuten. Thalys brengt reizigers straks in 3.13 uur van Amsterdam naar Parijs, nu nog 4.09 uur.
Aantrekkelijke en laagdrempelige services zoals lounges op stations en parkeerfaciliteiten maken
reizen met NS Hispeed gemakkelijk. De eerste lounge is in januari 2007 geopend op station Amsterdam,
de volgende zullen geopend worden in Rotterdam en Schiphol. In de buurt van de stations komen
goede parkeervoorzieningen en op station Schiphol is valet-parking mogelijk.

Vanaf 9 december gaan de eerste treinen in Nederland over de HSL-Zuid rijden. De actuele ontwikkelingen zijn te volgen op www.nshispeed.nl

Over NS Hispeed
NS Hispeed is de merknaam waaronder High Speed Alliance (HSA) haar activiteiten uitvoert. HSA is voor 90%
eigendom van NS, de grootste reizigersvervoerder op het spoor in Nederland. De overige 10% is in handen van KLM.
NS Hispeed levert nieuwe innovatieve diensten, waaronder (inter)nationale hogesnelheidsverbindingen en
hoogwaardige, klantgerichte services. NS Hispeed is tevens de Nederlandse exploitatiemaatschappij van de volgende
transportmogelijkheden:

  • Thalys (joint venture van NS, NMBS en SNCF), Amsterdam-Brussel-Parijs;
  • ICE (joint venture van NS en DB), Amsterdam – Utrecht – Arnhem – Oberhausen – Dusseldorf – Keulen – Frankfurt;;
  • Nieuwe hogesnelheidstrein over de HSL-Zuid (joint venture van NS Hispeed en NMBS), Amsterdam – Schiphol – Rotterdam – Breda en Amsterdam – Schiphol – Rotterdam – Antwerpen – Brussel.

Het HSL-Zuid tracé is niet in handen van NS Hispeed. Het consortium Infraspeed is verantwoordelijk voor de bouw van het tracé. Het beheer van de infrastructuur (rails, seinen, bovenleiding, etc.) en de railverkeersleiding zullen taken zijn
van ProRail. De Inspectie Verkeer en Waterstaat ziet toe op de spoorwegveiligheid in Nederland.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Nederlandse Spoorwegen (NS Hoofdkantoor)

NS introduceert NS Hispeed | Infrasite

NS introduceert NS Hispeed

Snelheid en gemak pijlers nieuwe hogesnelheidsbedrijf

Utrecht – NS introduceerde op 27 maart 2007 tijdens de AutoRai het nieuwe bedrijf NS Hispeed, de hogesnelheidsonderneming van NS. Met de komst van dit bedrijf wordt
hogesnelheidsvervoer per trein in Nederland geïntroduceerd. Reizigers kunnen dan ook voor binnenlandse reizen gebruik maken van vervoer op hoge snelheid.

NS Hispeed betekent een nieuwe manier van reizen met als belangrijkste elementen snelheid en gemak voor de reiziger. NS Hispeed verwacht 24 miljoen reizigers, opgesplitst in 16 miljoen binnenlandse en 8 miljoen internationale reizigers in 2010. Tevens verwacht dit bedrijf in 2010 een marktaandeel van 40% te behalen op de vervoerscorridor van Schiphol–Rotterdam.

NS Hispeed biedt hogesnelheidsvervoer aan op zowel binnenlandse als internationale
bestemmingen (Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Breda, Antwerpen, Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, Londen). De nieuwe onderneming is het overkoepelende merk van hogesnelheidstreinen zoals Thalys, ICE International, TGV, Eurostar en de nieuwe hogesnelheidstrein. Bovendien maakt NS Hispeed deel uit van Railteam, een samenwerking van zeven spoorwegondernemingen met als doel reizigers herkenbare kwaliteitsnormen te bieden voor internationale reizen per hogesnelheidstrein.

Met maximaal één overstap is het hele Europese netwerk straks bereikbaar. NS
Hispeed vergroot de mobiliteit binnen Nederland en verbetert de aansluiting van Nederland op
Europa.

Snelheid en gemak
De pijlers van NS Hispeed zijn snelheid en gemak voor de reiziger. Met de komst van de
hogesnelheidstrein op HSL-Zuid zal de reistijd van Amsterdam naar Rotterdam teruggebracht
worden van één uur naar slechts 36 minuten, met in 2010 een vertrekfrequentie van elke tien
minuten. Thalys brengt reizigers straks in 3.13 uur van Amsterdam naar Parijs, nu nog 4.09 uur.
Aantrekkelijke en laagdrempelige services zoals lounges op stations en parkeerfaciliteiten maken
reizen met NS Hispeed gemakkelijk. De eerste lounge is in januari 2007 geopend op station Amsterdam,
de volgende zullen geopend worden in Rotterdam en Schiphol. In de buurt van de stations komen
goede parkeervoorzieningen en op station Schiphol is valet-parking mogelijk.

Vanaf 9 december gaan de eerste treinen in Nederland over de HSL-Zuid rijden. De actuele ontwikkelingen zijn te volgen op www.nshispeed.nl

Over NS Hispeed
NS Hispeed is de merknaam waaronder High Speed Alliance (HSA) haar activiteiten uitvoert. HSA is voor 90%
eigendom van NS, de grootste reizigersvervoerder op het spoor in Nederland. De overige 10% is in handen van KLM.
NS Hispeed levert nieuwe innovatieve diensten, waaronder (inter)nationale hogesnelheidsverbindingen en
hoogwaardige, klantgerichte services. NS Hispeed is tevens de Nederlandse exploitatiemaatschappij van de volgende
transportmogelijkheden:

  • Thalys (joint venture van NS, NMBS en SNCF), Amsterdam-Brussel-Parijs;
  • ICE (joint venture van NS en DB), Amsterdam – Utrecht – Arnhem – Oberhausen – Dusseldorf – Keulen – Frankfurt;;
  • Nieuwe hogesnelheidstrein over de HSL-Zuid (joint venture van NS Hispeed en NMBS), Amsterdam – Schiphol – Rotterdam – Breda en Amsterdam – Schiphol – Rotterdam – Antwerpen – Brussel.

Het HSL-Zuid tracé is niet in handen van NS Hispeed. Het consortium Infraspeed is verantwoordelijk voor de bouw van het tracé. Het beheer van de infrastructuur (rails, seinen, bovenleiding, etc.) en de railverkeersleiding zullen taken zijn
van ProRail. De Inspectie Verkeer en Waterstaat ziet toe op de spoorwegveiligheid in Nederland.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Nederlandse Spoorwegen (NS Hoofdkantoor)