ROA teleurgesteld over schrappen Zuidtangent

Amsterdam – De Zuidtangent is een hoogwaardige busverbinding tussen Haarlem en station Bijlmer in Amsterdam. Dagelijks maken zo’n 22.000 reizigers gebruik van de Zuidtangent, die een positieve bijdrage levert aan de bereikbaarheid van belangrijke woon- en werkgebieden in de regio.

Het ROA en de provincie Noord-Holland werken aan verlenging van de Zuidtangent in oostelijke richting naar IJburg en in westelijke richting naar Haarlem-NS. De oostelijke en westelijke verlenging worden nu door het rijk als twee afzonderlijke projecten beschouwd. Door het project te knippen in twee afzonderlijke delen moeten ROA en provincie Noord-Holland elk respectievelijk 225 mln en 112,5 mln euro betalen. Subsidie vanuit het rijk is zeer onzeker geworden.

Eerder was met de minister van Verkeer en Waterstaat afgesproken dat de provincie in overleg met het ROA nog dit jaar een voorstel zou doen over de afronding van het project. De Zuidtangent zou dan wel gehandhaafd moeten blijven in het MIT.

Positieve aspecten uit de Miljoenennota zijn onder andere de herbevestiging van financiële middelen voor de tweede Coentunnel/Westrandweg, de reservering van 140 mln euro voor de N201 en de uitvoering van de planstudie Schiphol/Almere.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ROA

ROA teleurgesteld over schrappen Zuidtangent | Infrasite

ROA teleurgesteld over schrappen Zuidtangent

Amsterdam – De Zuidtangent is een hoogwaardige busverbinding tussen Haarlem en station Bijlmer in Amsterdam. Dagelijks maken zo’n 22.000 reizigers gebruik van de Zuidtangent, die een positieve bijdrage levert aan de bereikbaarheid van belangrijke woon- en werkgebieden in de regio.

Het ROA en de provincie Noord-Holland werken aan verlenging van de Zuidtangent in oostelijke richting naar IJburg en in westelijke richting naar Haarlem-NS. De oostelijke en westelijke verlenging worden nu door het rijk als twee afzonderlijke projecten beschouwd. Door het project te knippen in twee afzonderlijke delen moeten ROA en provincie Noord-Holland elk respectievelijk 225 mln en 112,5 mln euro betalen. Subsidie vanuit het rijk is zeer onzeker geworden.

Eerder was met de minister van Verkeer en Waterstaat afgesproken dat de provincie in overleg met het ROA nog dit jaar een voorstel zou doen over de afronding van het project. De Zuidtangent zou dan wel gehandhaafd moeten blijven in het MIT.

Positieve aspecten uit de Miljoenennota zijn onder andere de herbevestiging van financiële middelen voor de tweede Coentunnel/Westrandweg, de reservering van 140 mln euro voor de N201 en de uitvoering van de planstudie Schiphol/Almere.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ROA