Spoorwerkzaamheden tussen Deventer en Zutphen

Utrecht – In opdracht van ProRail verrichten aannemers BAM Rail en Spitzke Spoorbouw BV op drie plaatsen diverse vernieuwingswerkzaamheden aan het spoor tussen Deventer en Zutphen. Beide aannemers voeren hun werkzaamheden uit van zaterdag 23 tot en met maandag 25 oktober 2004. De werken hebben gevolgen voor het treinverkeer.

Op het traject Deventer-Zutphen vervangt aannemer BAM Rail over een lengte van 8,5 kilometer de houten dwarsliggers (bielzen) door nieuwe betonnen exemplaren. Ook vernieuwt hij tegelijkertijd het ballastgrind. Op hetzelfde moment voert hij voorbereidende werkzaamheden uit aan de spoorbrug over het Twentekanaal bij Eefde.

Op het NS station in Zutphen vervangt aannemer Spitze Spoorbouw BV diverse wissels in het spoor. Tijdens deze werkzaamheden is het voor dieseltreinen niet mogelijk gebruik te maken van de vaste tankinstallatie op het spooremplacement Zutphen. De aannemer plaatst daarom een tijdelijke tankinstallatie elders op het emplacement, op ongeveer 175 meter voor het spoorviaduct ter hoogte van de Schoolstraat. De tijdelijke installatie wordt alleen tijdens de werkzaamheden gebruikt en zal enkele dagen na afloop daarvan weer worden verwijderd.
De aannemers werken zowel overdag als ’s nachts. Uiteraard proberen zij de (geluids)overlast zoveel mogelijk te beperken. Toch kan er hinder van de werkzaamheden ontstaan. Omwonenden van het spoor zijn hierover inmiddels per brief geïnformeerd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Spoorwerkzaamheden tussen Deventer en Zutphen | Infrasite

Spoorwerkzaamheden tussen Deventer en Zutphen

Utrecht – In opdracht van ProRail verrichten aannemers BAM Rail en Spitzke Spoorbouw BV op drie plaatsen diverse vernieuwingswerkzaamheden aan het spoor tussen Deventer en Zutphen. Beide aannemers voeren hun werkzaamheden uit van zaterdag 23 tot en met maandag 25 oktober 2004. De werken hebben gevolgen voor het treinverkeer.

Op het traject Deventer-Zutphen vervangt aannemer BAM Rail over een lengte van 8,5 kilometer de houten dwarsliggers (bielzen) door nieuwe betonnen exemplaren. Ook vernieuwt hij tegelijkertijd het ballastgrind. Op hetzelfde moment voert hij voorbereidende werkzaamheden uit aan de spoorbrug over het Twentekanaal bij Eefde.

Op het NS station in Zutphen vervangt aannemer Spitze Spoorbouw BV diverse wissels in het spoor. Tijdens deze werkzaamheden is het voor dieseltreinen niet mogelijk gebruik te maken van de vaste tankinstallatie op het spooremplacement Zutphen. De aannemer plaatst daarom een tijdelijke tankinstallatie elders op het emplacement, op ongeveer 175 meter voor het spoorviaduct ter hoogte van de Schoolstraat. De tijdelijke installatie wordt alleen tijdens de werkzaamheden gebruikt en zal enkele dagen na afloop daarvan weer worden verwijderd.
De aannemers werken zowel overdag als ’s nachts. Uiteraard proberen zij de (geluids)overlast zoveel mogelijk te beperken. Toch kan er hinder van de werkzaamheden ontstaan. Omwonenden van het spoor zijn hierover inmiddels per brief geïnformeerd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail