Onderhoud bruggen Zaanstad

Bunnik – GTI ontving van de gemeente Zaanstad de opdracht voor het werktuigbouwkundige en mechanisch onderhoud van 14 bruggen (binnen haar gemeentegrenzen).

Medio november/december 2004 heeft het onderhoud en het modificeren plaatsgevonden van twee bijna identieke bruggen, de Wilhelminabrug en de Beatrixbrug. Deze bevinden zich in het hart van Zaandam. Voor het vervangen van de aandrijvingen, die zorgen voor het openen en sluiten van de brugdekken, was het noodzakelijk om de bruggen af te sluiten voor het landverkeer.

De gemeente stelde de voorwaarde dat het verkeer, zowel op het water als op het land, weinig tot geen last mocht ondervinden. Het onderhoud van iedere brug diende binnen de gestelde termijn van 110 uur gerealiseerd te worden, GTI was daarmee gebonden aan een strak schema.

De fabricage en assemblage van de versterkingen, fundaties, tandwielkasten, hijsbalken, assen en elektrische installaties zijn door GTI Infra, GTI Industriële Service en GTI Industrie Noordwest uitgevoerd.

De brugdekversterkingen werden volgens een speciale procedure op de brugliggers bevestigd. De 50 jaar oude tandwielen werden vervangen door geruisloze frequentiegeregelde aandrijvingen en ook de elektrische installatie kreeg de nodige aanpassingen conform de eisen van deze tijd.

Door zorgvuldige planning en de goede samenwerking konden de twee bruggen ruim binnen de gestelde termijn weer normaal in bedrijf worden genomen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: GTI nv

Onderhoud bruggen Zaanstad | Infrasite

Onderhoud bruggen Zaanstad

Bunnik – GTI ontving van de gemeente Zaanstad de opdracht voor het werktuigbouwkundige en mechanisch onderhoud van 14 bruggen (binnen haar gemeentegrenzen).

Medio november/december 2004 heeft het onderhoud en het modificeren plaatsgevonden van twee bijna identieke bruggen, de Wilhelminabrug en de Beatrixbrug. Deze bevinden zich in het hart van Zaandam. Voor het vervangen van de aandrijvingen, die zorgen voor het openen en sluiten van de brugdekken, was het noodzakelijk om de bruggen af te sluiten voor het landverkeer.

De gemeente stelde de voorwaarde dat het verkeer, zowel op het water als op het land, weinig tot geen last mocht ondervinden. Het onderhoud van iedere brug diende binnen de gestelde termijn van 110 uur gerealiseerd te worden, GTI was daarmee gebonden aan een strak schema.

De fabricage en assemblage van de versterkingen, fundaties, tandwielkasten, hijsbalken, assen en elektrische installaties zijn door GTI Infra, GTI Industriële Service en GTI Industrie Noordwest uitgevoerd.

De brugdekversterkingen werden volgens een speciale procedure op de brugliggers bevestigd. De 50 jaar oude tandwielen werden vervangen door geruisloze frequentiegeregelde aandrijvingen en ook de elektrische installatie kreeg de nodige aanpassingen conform de eisen van deze tijd.

Door zorgvuldige planning en de goede samenwerking konden de twee bruggen ruim binnen de gestelde termijn weer normaal in bedrijf worden genomen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: GTI nv