COMPA TECH winnaar Rail-Tech® Innovation Award

Utrecht – Op Rail-Tech® Europe 2005 is de Innovation Award uitgereikt aan het bedrijf COMPA TECH BV te Rosmalen.

COMPA TECH is een relatief jong bedrijf dat zich bezighoudt met productontwikkeling voor de infrastructuur. Ze is samen met twee zusterbedrijven VH INFRA BV (aannemer) en Kaba Engineering BV (ontwerpbureau) op zoek naar oplossingen voor infrastructurele problemen.

Uit ervaringen met de werken bij ProRail is het idee geboren om perronverlengingen uit te voeren in kunststof; de zogenaamde Comparon®. De Comparon is een perron opgebouwd uit een combinatie van EPS en de Compa-rand® afgewerkt met een frontplaat en bestrating.

Dit lichtgewicht perron bestaat uit modulen, die snel en gemakkelijk op locatie in elkaar gezet kunnen worden. Doordat het gewicht van de constructie (ca. 500 kg m2 ) even groot is als het gewicht van de vereiste ontgraving, zijn zettingen uitgesloten. Door met grote modulen te werken zijn zeer hoge producties (10 m per uur) haalbaar.

Een model van de Comparon® is tot donderdag 7 april 2005 te bezichtigen op de Rail-Tech® Europe exhibition in Utrecht, hal 1, standnummer F020.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Rail-Tech 2005

COMPA TECH winnaar Rail-Tech® Innovation Award | Infrasite

COMPA TECH winnaar Rail-Tech® Innovation Award

Utrecht – Op Rail-Tech® Europe 2005 is de Innovation Award uitgereikt aan het bedrijf COMPA TECH BV te Rosmalen.

COMPA TECH is een relatief jong bedrijf dat zich bezighoudt met productontwikkeling voor de infrastructuur. Ze is samen met twee zusterbedrijven VH INFRA BV (aannemer) en Kaba Engineering BV (ontwerpbureau) op zoek naar oplossingen voor infrastructurele problemen.

Uit ervaringen met de werken bij ProRail is het idee geboren om perronverlengingen uit te voeren in kunststof; de zogenaamde Comparon®. De Comparon is een perron opgebouwd uit een combinatie van EPS en de Compa-rand® afgewerkt met een frontplaat en bestrating.

Dit lichtgewicht perron bestaat uit modulen, die snel en gemakkelijk op locatie in elkaar gezet kunnen worden. Doordat het gewicht van de constructie (ca. 500 kg m2 ) even groot is als het gewicht van de vereiste ontgraving, zijn zettingen uitgesloten. Door met grote modulen te werken zijn zeer hoge producties (10 m per uur) haalbaar.

Een model van de Comparon® is tot donderdag 7 april 2005 te bezichtigen op de Rail-Tech® Europe exhibition in Utrecht, hal 1, standnummer F020.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Rail-Tech 2005