De kunst van het verleiden

De kunst van het verleiden is een rapport gepubliceerd door Railforum in augustus 2005.

Samenvatting rapport:

Binnen de openbaar vervoersector wordt vooral op rationele gronden gestuurd: snelheid, frequentie en kosten. Dat betekent vaak dat er nieuwe infrastructuur of nieuw materieel nodig is. Infrastructuur en materieel zijn echter kostbaar. Voordat ze gerealiseerd zijn, is er veel tijd verstreken en het effect ervan is meestal lokaal. Dat betekent dat deze vernieuwingen minder geschikt zijn om snelle maatschappelijke veranderingen te kunnen volgen. Daarom zal er meer aandacht moeten komen voor de emotionele afwegingen van mobilisten.

In dit rapport houden de leden van Railforum een pleidooi aan vervoerders en opdrachtgevers om meer aandacht te besteden aan zachte kwaliteit en reclamecampagnes voor het openbaar vervoer. Alleen op die manier kan het openbaar vervoer klantgerichter worden en zo een grotere rol krijgen bij de beheersing van de mobiliteitsproblematiek in Nederland.

Link naar rapport:

De kunst van het verleiden (website van Railforum)

De kunst van het verleiden | Infrasite

De kunst van het verleiden

De kunst van het verleiden is een rapport gepubliceerd door Railforum in augustus 2005.

Samenvatting rapport:

Binnen de openbaar vervoersector wordt vooral op rationele gronden gestuurd: snelheid, frequentie en kosten. Dat betekent vaak dat er nieuwe infrastructuur of nieuw materieel nodig is. Infrastructuur en materieel zijn echter kostbaar. Voordat ze gerealiseerd zijn, is er veel tijd verstreken en het effect ervan is meestal lokaal. Dat betekent dat deze vernieuwingen minder geschikt zijn om snelle maatschappelijke veranderingen te kunnen volgen. Daarom zal er meer aandacht moeten komen voor de emotionele afwegingen van mobilisten.

In dit rapport houden de leden van Railforum een pleidooi aan vervoerders en opdrachtgevers om meer aandacht te besteden aan zachte kwaliteit en reclamecampagnes voor het openbaar vervoer. Alleen op die manier kan het openbaar vervoer klantgerichter worden en zo een grotere rol krijgen bij de beheersing van de mobiliteitsproblematiek in Nederland.

Link naar rapport:

De kunst van het verleiden (website van Railforum)