B8

Het B8-systeem is een 25kV AC bovenleidingsysteem. Het systeem is toegepast op de emplacementen Maasvlakte en CUP op de Betuweroute. De maximale rijsnelheid is 100 km/h. De draagkabel is 70mm2 BzII en vast afgespannen met 15kN trekkracht. De rijdraad is 1x120mm2 CuAg 0,1 en beweegbaar afgespannen met 15kN trekkracht. De feeder (-25kV) is 1x240mm2 E-AlMgSi, vast afgespannen met 9kN trekkracht bij 10°C. De equipotentiaal is 1x240mm2 E-AlMgSi, vast afgespannen met 9kN trekkracht bij 10°C. De equipotentiaal is een onderdeel van het retourcircuit. De systeemhoogte is 2,00 meter. De nominale rijdraadhoogte is 5,50 meter. De hangdraden zijn niet geïsoleerd, 10mm2 BzII, maximaal 8 meter uit elkaar. De verschuiving is 200mm. De maximale sectielengte is 2×700 meter.

Teruggeplaatst van “B5”


B8 | Infrasite

B8

Het B8-systeem is een 25kV AC bovenleidingsysteem. Het systeem is toegepast op de emplacementen Maasvlakte en CUP op de Betuweroute. De maximale rijsnelheid is 100 km/h. De draagkabel is 70mm2 BzII en vast afgespannen met 15kN trekkracht. De rijdraad is 1x120mm2 CuAg 0,1 en beweegbaar afgespannen met 15kN trekkracht. De feeder (-25kV) is 1x240mm2 E-AlMgSi, vast afgespannen met 9kN trekkracht bij 10°C. De equipotentiaal is 1x240mm2 E-AlMgSi, vast afgespannen met 9kN trekkracht bij 10°C. De equipotentiaal is een onderdeel van het retourcircuit. De systeemhoogte is 2,00 meter. De nominale rijdraadhoogte is 5,50 meter. De hangdraden zijn niet geïsoleerd, 10mm2 BzII, maximaal 8 meter uit elkaar. De verschuiving is 200mm. De maximale sectielengte is 2×700 meter.

Teruggeplaatst van “B5”