B5

Het B5-systeem is een 25kV AC bovenleidingsysteem. Het systeem is toegepast op de Betuweroute. De maximale rijsnelheid is 140 km/h. Op de emplacementen is het B8 systeem toegepast met vast afgespannen draagkabel.  

De draagkabel is 70mm2 BzII en beweegbaar afgespannen met 15kN trekkracht.

De rijdraad is 1x120mm2 CuAg 0,1 en beweegbaar afgespannen met 15kN trekkracht.

De feeder (-25kV) is 1x240mm2 E-AlMgSi, vast afgespannen met 9kN trekkracht bij 10°C.

De equipotentiaal is 1x240mm2 E-AlMgSi, vast afgespannen met 9kN trekkracht bij 10°C.

De equipotentiaal is, als onderdeel van het retourcircuit, met dwarsverbindingen om de 600 meter gekoppeld met de lineaire aardleiding en de spoorstaven.

De systeemhoogte is 1,00 meter.

De nominale rijdraadhoogte is 5,50 meter.

De hangdraden zijn niet geïsoleerd, 10mm2 BzII, maximaal 8 meter uit elkaar.

De verschuiving is 200mm.

De maximale sectielengte is 2×700 meter.

B5 | Infrasite

B5

Het B5-systeem is een 25kV AC bovenleidingsysteem. Het systeem is toegepast op de Betuweroute. De maximale rijsnelheid is 140 km/h. Op de emplacementen is het B8 systeem toegepast met vast afgespannen draagkabel.  

De draagkabel is 70mm2 BzII en beweegbaar afgespannen met 15kN trekkracht.

De rijdraad is 1x120mm2 CuAg 0,1 en beweegbaar afgespannen met 15kN trekkracht.

De feeder (-25kV) is 1x240mm2 E-AlMgSi, vast afgespannen met 9kN trekkracht bij 10°C.

De equipotentiaal is 1x240mm2 E-AlMgSi, vast afgespannen met 9kN trekkracht bij 10°C.

De equipotentiaal is, als onderdeel van het retourcircuit, met dwarsverbindingen om de 600 meter gekoppeld met de lineaire aardleiding en de spoorstaven.

De systeemhoogte is 1,00 meter.

De nominale rijdraadhoogte is 5,50 meter.

De hangdraden zijn niet geïsoleerd, 10mm2 BzII, maximaal 8 meter uit elkaar.

De verschuiving is 200mm.

De maximale sectielengte is 2×700 meter.