Start bouw station Almere Poort

ProRail start dit weekend met de bouw van station Almere Poort in het gelijknamige stadsdeel in Almere. Tussen Almere Centrum en Weesp en tussen Almere Centrum en Naarden-Bussum rijden komende zaterdag en zondag bussen in plaats van treinen.

Tegelijkertijd met de bouw richt de gemeente de omgeving in zodat het station vanaf de opening eind 2012 goed bereikbaar is via veilige en verlichte routes.

Het station

Het station Almere Poort wordt gebouwd in het Olympiakwartier, het toekomstige centrumgebied van het stadsdeel. Naast twee liften en trappen krijgt het station Almere Poort voldoende kaartautomaten, wachtruimtes en service- en alarmzuilen. Ook worden er geluidsschermen geplaatst op het station.

Kiss & Ride

Het station krijgt 520 overkapte fietsplekken en 124 fietskluizen. De fietskluizen zijn vanaf begin november te reserveren via de NS website. Er zal voldoende parkeergelegenheid aanwezig zijn op het station en op het voorplein zal een Kiss & Ride (kortparkeervoorziening), een taxistandplaats en een busvoorziening ingericht worden. De gemeente Almere legt beide stationspleinen aan en de toegangswegen naar het station.

Zes treinen per uur

Het station Almere Poort wordt op 9 december 2012 in gebruik genomen. De trein stopt zes keer per uur op het station:

• tweemaal per uur Zwolle (Dronten) – Amsterdam Centraal in beide richtingen;

• tweemaal per uur Almere Oostvaarders – Almere Centrum – Utrecht Centraal in beide richtingen;

• tweemaal per uur Almere Oostvaarders – Schiphol (Leiden/Den Haag Centraal) in beide richtingen.

BereikbaarheidsOffensief Randstad

Dit station is onderdeel van het BOR RegioNet-programma (BereikbaarheidsOffensief Randstad) waarin ProRail, NS en lokale en regionale overheden samenwerken om de bereikbaarheid van de Noordelijke Randstad per trein te verbeteren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Start bouw station Almere Poort | Infrasite

Start bouw station Almere Poort

ProRail start dit weekend met de bouw van station Almere Poort in het gelijknamige stadsdeel in Almere. Tussen Almere Centrum en Weesp en tussen Almere Centrum en Naarden-Bussum rijden komende zaterdag en zondag bussen in plaats van treinen.

Tegelijkertijd met de bouw richt de gemeente de omgeving in zodat het station vanaf de opening eind 2012 goed bereikbaar is via veilige en verlichte routes.

Het station

Het station Almere Poort wordt gebouwd in het Olympiakwartier, het toekomstige centrumgebied van het stadsdeel. Naast twee liften en trappen krijgt het station Almere Poort voldoende kaartautomaten, wachtruimtes en service- en alarmzuilen. Ook worden er geluidsschermen geplaatst op het station.

Kiss & Ride

Het station krijgt 520 overkapte fietsplekken en 124 fietskluizen. De fietskluizen zijn vanaf begin november te reserveren via de NS website. Er zal voldoende parkeergelegenheid aanwezig zijn op het station en op het voorplein zal een Kiss & Ride (kortparkeervoorziening), een taxistandplaats en een busvoorziening ingericht worden. De gemeente Almere legt beide stationspleinen aan en de toegangswegen naar het station.

Zes treinen per uur

Het station Almere Poort wordt op 9 december 2012 in gebruik genomen. De trein stopt zes keer per uur op het station:

• tweemaal per uur Zwolle (Dronten) – Amsterdam Centraal in beide richtingen;

• tweemaal per uur Almere Oostvaarders – Almere Centrum – Utrecht Centraal in beide richtingen;

• tweemaal per uur Almere Oostvaarders – Schiphol (Leiden/Den Haag Centraal) in beide richtingen.

BereikbaarheidsOffensief Randstad

Dit station is onderdeel van het BOR RegioNet-programma (BereikbaarheidsOffensief Randstad) waarin ProRail, NS en lokale en regionale overheden samenwerken om de bereikbaarheid van de Noordelijke Randstad per trein te verbeteren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail