Start zomerwerkzaamheden station Arnhem

Vanaf zondag 24 juli tot en met zondag 25 september breidt ProRail de sporen uit op en rond station Arnhem. In deze periode wordt 24 uur per dag gewerkt aan een nieuwe spoorkruising, perrons en wordt de passerelle aan de Sonsbeekzijde vervangen. Dit is de laatste grote stap voor het project Sporen in Arnhem. Door deze werkzaamheden geldt een aangepaste dienstregeling en rijden er op enkele dagen geen treinen maar bussen.

Aangepaste dienstregeling

Van 24 juli tot en met 25 september zijn er aanpassingen in de dienstregeling rond Arnhem. Ook vertrekken de treinen soms van andere sporen en op andere tijden en moeten reizigers mogelijk extra overstappen.

• Op zondag 24 juli, zaterdag 27 augustus en zondag 28 augustus is Arnhem niet bereikbaar met de trein. Er rijden NS-bussen op alle trajecten rond Arnhem.

• Van 24 juli t/m 27 augustus rijden er geen treinen tussen Zetten-Andelst en Elst. Syntus zet bussen in.

Voor een compleet reisadvies met de exacte vertrek- en aankomsttijden kijkt u vooraf in de reisplanner op www.ns.nl. Voor meer informatie over de dienstregeling van Syntus en de inzet van bussen zie www.syntus.nl. U ziet dan direct waar u rekening mee moet houden.

Webcam

De werkzaamheden op en rond station Arnhem zijn live te volgen via een webcam, via videojournaals en digitale nieuwsberichten op www.prorail.nl/sporeninarnhem. U kunt ons ook volgen op www.twitter.com/NS_arnhem en informatie over de effecten op de dienstregeling vinden op www.ns.nl/stationarnhem.

Knooppunt Arnhem

Arnhem is één van de belangrijkste knooppunten in het Nederlandse spoorwegennet. Het aantal reizigers en het aantal treinen groeien de komende jaren flink. Station Arnhem is na september op deze groei berekend. Dan kunnen treinen tegelijk binnenkomen en vertrekken en hoeven niet meer op elkaar te wachten. Dit voorkomt vertragingen, die direct gevolgen hebben voor de treinenloop in de rest van het land. Het project Sporen in Arnhem zorgt ervoor dat het stationsgebied klaar is voor de toekomst.

Door de werkzaamheden te combineren wordt de bouwtijd en daarmee de overlast voor de omgeving en de treinreizigers met één jaar verkort. Na deze periode vinden nog afrondende werkzaamheden plaats.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail