Spoorwerkzaamheden op en rond station Sittard

Utrecht – Van maart tot en met mei 2005 vinden er grootschalige werkzaamheden plaats op en rond station Sittard. Zo wordt het spoorwegemplacement stiller en veiliger gemaakt, een perron langer gemaakt en een nieuwe omroepinstallatie aangesloten.

Perronverlenging
Van 14 maart 2005 tot en met 25 maart 2005 vinden er werkzaamheden plaats om perron 1 aan de noordzijde met 77 meter te verlengen. De perronverlenging is nodig zodat NS met langere treinen kan stoppen op spoor 1. Deze lange (intercity)treinen stoppen echter alleen op spoor 1, als er geen mogelijkheid is om te stoppen op spoor 2 of 3, door bijvoorbeeld een versperring.

Emplacement stiller en veiliger
Een aantal wissels aan de zuidzijde van het emplacement is aan het eind van hun levensduur en dient vervangen te worden. Naast het vervangen van de wissels, worden de sporen voegloos gemaakt, wat minder geluidshinder oplevert. Met de aanpassing van de wissels wordt het emplacement ook veiliger gemaakt. Er worden namelijk twee sporen speciaal ingericht voor treinen met gevaarlijke stoffen. Hierdoor wordt de kans dat een trein met gevaarlijke stoffen wordt aangereden door een andere trein uit de richting Heerlen of Maastricht nihil.

Hinder
In verband met de veiligheid van de spoorwerkers, vindt een deel van de werkzaamheden ‘s nachts plaats wanneer er minder treinverkeer is. De werkzaamheden kunnen geluidsoverlast veroorzaken. Omwonenden van het spoor zijn hierover inmiddels per brief geïnformeerd.

Tevens is voor deze grootschalige werkzaamheden er gedurende een aantal perioden geen treinverkeer mogelijk tussen Sittard – Heerlen en Sittard – Maastricht. Dit is het geval in het Paasweekend 26 / 27 maart 2005, de meivakantie 30 april – 8 mei 2005 en het weekend van 21 / 22 mei 2005. NS zet tijdens deze perioden bussen in.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Spoorwerkzaamheden op en rond station Sittard | Infrasite

Spoorwerkzaamheden op en rond station Sittard

Utrecht – Van maart tot en met mei 2005 vinden er grootschalige werkzaamheden plaats op en rond station Sittard. Zo wordt het spoorwegemplacement stiller en veiliger gemaakt, een perron langer gemaakt en een nieuwe omroepinstallatie aangesloten.

Perronverlenging
Van 14 maart 2005 tot en met 25 maart 2005 vinden er werkzaamheden plaats om perron 1 aan de noordzijde met 77 meter te verlengen. De perronverlenging is nodig zodat NS met langere treinen kan stoppen op spoor 1. Deze lange (intercity)treinen stoppen echter alleen op spoor 1, als er geen mogelijkheid is om te stoppen op spoor 2 of 3, door bijvoorbeeld een versperring.

Emplacement stiller en veiliger
Een aantal wissels aan de zuidzijde van het emplacement is aan het eind van hun levensduur en dient vervangen te worden. Naast het vervangen van de wissels, worden de sporen voegloos gemaakt, wat minder geluidshinder oplevert. Met de aanpassing van de wissels wordt het emplacement ook veiliger gemaakt. Er worden namelijk twee sporen speciaal ingericht voor treinen met gevaarlijke stoffen. Hierdoor wordt de kans dat een trein met gevaarlijke stoffen wordt aangereden door een andere trein uit de richting Heerlen of Maastricht nihil.

Hinder
In verband met de veiligheid van de spoorwerkers, vindt een deel van de werkzaamheden ‘s nachts plaats wanneer er minder treinverkeer is. De werkzaamheden kunnen geluidsoverlast veroorzaken. Omwonenden van het spoor zijn hierover inmiddels per brief geïnformeerd.

Tevens is voor deze grootschalige werkzaamheden er gedurende een aantal perioden geen treinverkeer mogelijk tussen Sittard – Heerlen en Sittard – Maastricht. Dit is het geval in het Paasweekend 26 / 27 maart 2005, de meivakantie 30 april – 8 mei 2005 en het weekend van 21 / 22 mei 2005. NS zet tijdens deze perioden bussen in.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail