advies op maat

EBLO opent webshop: “Klanten maximaal ontzorgen op het gebied van zitten”

EBLO blijft met de opening van de webshop advies op maat geven.Foto: EBLO

Zitspecialist EBLO opent een nieuwe webshop. Na meer dan een jaar gewerkt te hebben is het zo ver. Met de webshop kunnen klanten zich goed oriënteren op het productaanbod van EBLO. Geïnteresseerden van stoelen kunnen nu met behulp van verschillende tools in een oogopslag zien welke merken, stoelen en mogelijkheden EBLO biedt. 

“We hebben bij EBLO nooit eerder een webshop gehad op onze eigen website, dus dat is nieuw”, licht Roos Boers toe. Boers is verantwoordelijk voor de marketing van EBLO. “Met de webshop kunnen klanten nu gemakkelijk online bestellen.” Dat is niet het enige wat de webshop biedt. De webshop is een sluitstuk van een transitie die al langer gaande is bij EBLO. “Voorheen communiceerden wij EBLO als bedrijf dat stoelen verkoopt. De focus van ons alleen op stoelen. Mensen konden dan via de telefoon of e-mail bestellen.”

De verandering is dat EBLO zich nu meer uitdraagt als expert op het gebied van stoelen. “Iedereen kan in feite stoelen verkopen. Wij onderscheiden ons in advies op maat, meedenken en dat wij voor iedereen, ongeacht de zitwens of werkomgeving, altijd een goede stoel kunnen aanbieden. Daarmee onderscheiden we ons van onze concurrenten.”

Met de nieuwe website en webshop wil EBLO die boodschap maar al te graag uitdragen. “De hele website staat in het teken van het geven van advies op maat. En dat kunnen wij als de beste met onze veertig jaar ervaring.” In de webshop kan een particulier of een dealer makkelijk de gewenste stoelen bestellen of de mogelijkheden van de stoelen in een oogopslag zien. In de webshop zijn alle verschillende merken die EBLO verkoopt te zien, ook zijn klantverhalen te lezen. Daarnaast kunnen klanten met vragen terecht in de online chat.

Technische ondersteuning

“Door de stoelen met elkaar te vergelijken kun je direct zien of een stoel bijvoorbeeld een mechanische- of een luchtvering heeft. Naast de vergelijkingstool laten wij ook klantverhalen zien. We hebben hele diverse klanten en willen graag laten zien dat er bij ons heel veel mogelijk is.” Een voorbeeld is dat EBLO drukmetingen uitvoert voor stoelen in bouwmachines. “Als een chauffeur niet lekker zitten kunnen wij helemaal uitstippelen wat geschikt is. Vaak komen klanten met de meer technische vragen bij ons.”

Het is daarom de bedoeling dat de webshop deze technische ondersteuning van EBLO verder helpt en zeker niet vervangt. “Het is niet zozeer dat wij erop uit zijn dat de klant helemaal zelf uitdoktert welke stoel geschikt is, maar we willen wel de indruk wekken dat we alles hebben en dat alles kan.”

Ook is het niet de bedoeling dat de fysieke showroom verdwijnt. “Je kunt nog steeds altijd bij ons komen proefzitten en de showroom bezoeken. Wij kijken dan graag mee naar de geschikte stoel. Ook kunnen klanten nog steeds de stoel meenemen naar huis en proefzitten.”

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie