Ministerie van IenM wint Effie voor campagne Goochem

De campagne ‘Goochem het Gordeldier’ van het ministerie van Infrastrucuur en Milieu heeft woensdagavond tijdens de uitreiking van de Effies een Bronzen Effie gewonnen. De prijs, ook wel de ‘Oscar onder de reclameprijzen’ genoemd, is de belangrijkste reclameprijs in Nederland en wordt alleen uitgereikt aan adverteerders die hard kunnen aantonen dat hun communicatie effect heeft gehad op houding en gedrag van publieksdoelgroepen. Het is de tweede Effie voor het ministerie. In 2003 won het een Effie voor de Bob-campagne.

De Goochem-campagne is gevoerd van 2004 tot en met 2010 met als doel het gebruik van gordels voor jonge kinderen en kinderzitjes te bevorderen. In die periode is het aandeel kinderen dat beschermd in de auto wordt vervoerd gestegen van 63% naar 94%. Daarmee zijn veel slachtoffers voorkomen. De jury prees de campagne voor de scherpe strategie en het maatschappelijk belangrijke resultaat. Ook het feit dat Goochem door de EU Commissie is geadopteerd voor een Europa-brede gordelcampagne in 2006-2008 (EUCHIRES), telde mee bij de jurybeoordeling.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W)

Ministerie van IenM wint Effie voor campagne Goochem | Infrasite

Ministerie van IenM wint Effie voor campagne Goochem

De campagne ‘Goochem het Gordeldier’ van het ministerie van Infrastrucuur en Milieu heeft woensdagavond tijdens de uitreiking van de Effies een Bronzen Effie gewonnen. De prijs, ook wel de ‘Oscar onder de reclameprijzen’ genoemd, is de belangrijkste reclameprijs in Nederland en wordt alleen uitgereikt aan adverteerders die hard kunnen aantonen dat hun communicatie effect heeft gehad op houding en gedrag van publieksdoelgroepen. Het is de tweede Effie voor het ministerie. In 2003 won het een Effie voor de Bob-campagne.

De Goochem-campagne is gevoerd van 2004 tot en met 2010 met als doel het gebruik van gordels voor jonge kinderen en kinderzitjes te bevorderen. In die periode is het aandeel kinderen dat beschermd in de auto wordt vervoerd gestegen van 63% naar 94%. Daarmee zijn veel slachtoffers voorkomen. De jury prees de campagne voor de scherpe strategie en het maatschappelijk belangrijke resultaat. Ook het feit dat Goochem door de EU Commissie is geadopteerd voor een Europa-brede gordelcampagne in 2006-2008 (EUCHIRES), telde mee bij de jurybeoordeling.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W)