Bouwend Nederland start campagne De Bouw maakt het

Gouda – Deze maand start Bouwend Nederland de campagne ´De Bouw maakt het´. Doel is het publiek op een positieve wijze kennis te laten maken met de producten van de bouw- en infrabedrijven en aandacht te vestigen op het belang van de sector voor de Nederlandse samenleving.

Eén van de elementen van de campagne is de Dag van de Bouw op zaterdag 3 juni 2006. Op tientallen plaatsen in Nederland zullen bouwplaatsen te bezoeken zijn die anders niet toegankelijk zijn. In de loop van de komende maanden worden de locaties bekend gemaakt, onder meer via deze website.

Een ander onderdeel van de reputatieversterkende activiteiten is de serie gesprekken ´Rond de Tafel van de Bouw´, waarbij mensen uit de bouwsector openhartig in gesprek en debat gaan met belangrijke relatiegroepen van de sector. Eind 2005 vond het eerste debat plaats. Een uitwerking daarvan verschijnt begin 2006 in brochurevorm.

In de rubriek ´De Stelling´ in Podium, het tweewekelijks informatieblad van Bouwend Nederland, wordt ingegaan op de imagocampagne. Een aantal (communicatie) specialisten geeft zijn visie op de stelling ´De bouw moet eerst veranderen en dan pas een imagocampagne starten´. Via de startpagina van Bouwend Nederland kunt u uw mening hierover geven. Podium verschijnt op donderdag 12 januari 2006.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Bouwend Nederland (Brancheorganisatie)