Nieuwe helden in onderhoudcampagne

Den Haag – In een nieuwe campagne wordt reizend Nederland gewezen op het onderhoud dat de komende jaren wordt uitgevoerd aan spoor en weg. Minister Karla Peijs gaf het startsein voor de campagne ‘Nieuwe Helden’. De tv-spot laat zien dat de harde werkers aan weg en spoor de komende jaren overal in het land bezig zijn. De campagne loopt tot eind november 2004.

Hoewel Rijkswaterstaat en ProRail de overlast tot een minimum proberen te beperken, zullen vertragingen niet altijd voorkomen kunnen worden. Daarom worden verschillende middelen ingezet om weggebruikers en treinreizigers tijdig te informeren. De boodschap van de campagne is: maak er een goede gewoonte van om, voordat je vertrekt, even te kijken waar aan de weg of het spoor wordt gewerkt. Dat kan via teletekst, radio, televisie, telefoon en advertenties.

Op
www.vanAnaarBeter.nl is een overzicht te vinden van de talloze websites die rechtstreeks informatie geven over werkzaamheden of diensten aanbieden zoals sms. Op de site is verder de tv-spot zien met bijbehorend uitzendschema en zijn de radiospots te beluisteren. In de tv- en radiospot wordt ook verwezen naar 0800-8002, de informatielijn van Rijkswaterstaat.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat