Contract Siemens en BAM spoorbeveiliging RandstadRail

Den Haag – De Gemeente Den Haag heeft Siemens Nederland NV en BAM Rail BV de opdracht gegund voor de totale spoorbeveiliging van het traject RandstadRail Fase 1. Met het project is een bedrag van circa 26 miljoen euro gemoeid. RandstadRail zorgt voor directe verbindingen tussen de stadscentra van Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer en betekent een belangrijke kwaliteits-verbetering in het openbaar vervoer. Fase 1 is de railverbinding tussen Den Haag Centraal en respectievelijk Rotterdam en Zoetermeer. Deze verbinding is in juli 2006 klaar.

RandstadRail is lightrail. Het verbindt en vervangt drie reeds lang bestaande vormen van openbaar vervoer: tram, trein en metro. Siemens is mede door haar uitgebreide kennis van deze vervoersconcepten in staat juiste techniek te leveren. Het biedt flexibele trein-beïnvloedingssystemen die de functionaliteit en het bedienniveau van zowel het tram-trein concept als het metroconcept in zich kan verenigen. De totale treinbeveiliging van Siemens bestaat uit interlockinginstallaties, de treindetectie, de seinen en de treinbeïnvloedings-installatie.

Siemens heeft veel ervaring op het gebied van treinbeveiliging- en lightrail systemen. BAM Rail heeft een buitengewoon goede kennis van het tracé RandstadRail en pleegt momenteel het onderhoud aan het traject. Tevens is BAM Rail volledig gecertificeerd om tijdens de exploitatie werkzaamheden aan de baan te verrichten. BAM Rail bouwt complete railinfrastructuur voor opdrachtgevers van landelijke en regionale vervoersnetten en is verantwoordelijk voor het dagelijks onderhoud en storingsherstel in enkele regio’s waaronder de regio Den Haag en Rotterdam. Complete railinfrastructuur betekent bouwen en vernieuwen van sporen en wissels, de energievoorziening incl. de bovenleiding en de hardware van de beveiliging.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Siemens Nederland N.V.

Contract Siemens en BAM spoorbeveiliging RandstadRail | Infrasite

Contract Siemens en BAM spoorbeveiliging RandstadRail

Den Haag – De Gemeente Den Haag heeft Siemens Nederland NV en BAM Rail BV de opdracht gegund voor de totale spoorbeveiliging van het traject RandstadRail Fase 1. Met het project is een bedrag van circa 26 miljoen euro gemoeid. RandstadRail zorgt voor directe verbindingen tussen de stadscentra van Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer en betekent een belangrijke kwaliteits-verbetering in het openbaar vervoer. Fase 1 is de railverbinding tussen Den Haag Centraal en respectievelijk Rotterdam en Zoetermeer. Deze verbinding is in juli 2006 klaar.

RandstadRail is lightrail. Het verbindt en vervangt drie reeds lang bestaande vormen van openbaar vervoer: tram, trein en metro. Siemens is mede door haar uitgebreide kennis van deze vervoersconcepten in staat juiste techniek te leveren. Het biedt flexibele trein-beïnvloedingssystemen die de functionaliteit en het bedienniveau van zowel het tram-trein concept als het metroconcept in zich kan verenigen. De totale treinbeveiliging van Siemens bestaat uit interlockinginstallaties, de treindetectie, de seinen en de treinbeïnvloedings-installatie.

Siemens heeft veel ervaring op het gebied van treinbeveiliging- en lightrail systemen. BAM Rail heeft een buitengewoon goede kennis van het tracé RandstadRail en pleegt momenteel het onderhoud aan het traject. Tevens is BAM Rail volledig gecertificeerd om tijdens de exploitatie werkzaamheden aan de baan te verrichten. BAM Rail bouwt complete railinfrastructuur voor opdrachtgevers van landelijke en regionale vervoersnetten en is verantwoordelijk voor het dagelijks onderhoud en storingsherstel in enkele regio’s waaronder de regio Den Haag en Rotterdam. Complete railinfrastructuur betekent bouwen en vernieuwen van sporen en wissels, de energievoorziening incl. de bovenleiding en de hardware van de beveiliging.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Siemens Nederland N.V.