Werkzaamheden spoorbrug over Twentekanaal bij Eefde

Utrecht – In opdracht van ProRail werken enkele aannemers in het weekeinde van zondag 25 tot en met maandag 26 juli 2004 aan de spoorbrug over het Twentekanaal bij Eefde. De aannemers werken zowel overdag als ’s nachts van zondag 01.00 uur tot en met maandag 05.00 uur. In deze periode is op het traject tussen Zutphen en Lochem geen treinverkeer mogelijk. Syntus zet bussen in.

De werkzaamheden die aankomende weekeinde plaatsvinden, bestaan uit het inbrengen van damwanden voor de laatste twee hulpbruggen bij het Twentekanaal in het spoor van Zutphen naar Deventer. Deze hulpbruggen dienen om de bestaande landhoofden van de oude spoorbrug te slopen en nieuwe te bouwen. Het in de grond brengen van de damwanden gebeurt met trilmachines. Het is waarschijnlijk niet te voorkomen dat de aannemer ook moet heien om de damwanden op de juiste diepte te krijgen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Werkzaamheden spoorbrug over Twentekanaal bij Eefde | Infrasite

Werkzaamheden spoorbrug over Twentekanaal bij Eefde

Utrecht – In opdracht van ProRail werken enkele aannemers in het weekeinde van zondag 25 tot en met maandag 26 juli 2004 aan de spoorbrug over het Twentekanaal bij Eefde. De aannemers werken zowel overdag als ’s nachts van zondag 01.00 uur tot en met maandag 05.00 uur. In deze periode is op het traject tussen Zutphen en Lochem geen treinverkeer mogelijk. Syntus zet bussen in.

De werkzaamheden die aankomende weekeinde plaatsvinden, bestaan uit het inbrengen van damwanden voor de laatste twee hulpbruggen bij het Twentekanaal in het spoor van Zutphen naar Deventer. Deze hulpbruggen dienen om de bestaande landhoofden van de oude spoorbrug te slopen en nieuwe te bouwen. Het in de grond brengen van de damwanden gebeurt met trilmachines. Het is waarschijnlijk niet te voorkomen dat de aannemer ook moet heien om de damwanden op de juiste diepte te krijgen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail