OV-Taxi lost aanvangsproblemen op

Haarlem – De OV-Taxi in Zuid-Kennemerland en IJmond heeft de eerste aanvangproblemen onder controle. Het aantal klachten dat sinds de start op 1 juli 2004 binnenkwam is in de tweede week drastisch gedaald, terwijl het aantal ritten stabiel is gebleven.

De OV-Taxi is een dienst die door Arriva Personenvervoer BV wordt uitgevoerd in opdracht van de provincie Noord-Holland. Iedereen kan gebruik maken van deze taxi. Voor een voordelig tarief reist men van deur tot deur, naar een station of andersom. De taxi rijdt in heel Nederland, met als enige uitzondering de waddeneilanden. De OV-Taxi is ook bedoeld voor gehandicaptenvervoer volgens de Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg).

De klachten, die met name betrekking hebben op het te laat arriveren van de taxi, zijn met ruim 60% afgenomen. Het aantal ritten is vrijwel stabiel gebleven. Werden in de eerste week rond de 503 ritten per dag gereden, in de tweede week lag dit op 493 per dag.

Arriva heeft na de eerste problemen direct maatregelen getroffen. Zo verloopt de registratie van de ritten goed en komen de klachten centraal binnen. De klachten over de OV-Taxi worden de komende weken goed in de gaten gehouden, zodat de dienstverlening waar mogelijk verder verbeterd wordt.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Noord-Holland

OV-Taxi lost aanvangsproblemen op | Infrasite

OV-Taxi lost aanvangsproblemen op

Haarlem – De OV-Taxi in Zuid-Kennemerland en IJmond heeft de eerste aanvangproblemen onder controle. Het aantal klachten dat sinds de start op 1 juli 2004 binnenkwam is in de tweede week drastisch gedaald, terwijl het aantal ritten stabiel is gebleven.

De OV-Taxi is een dienst die door Arriva Personenvervoer BV wordt uitgevoerd in opdracht van de provincie Noord-Holland. Iedereen kan gebruik maken van deze taxi. Voor een voordelig tarief reist men van deur tot deur, naar een station of andersom. De taxi rijdt in heel Nederland, met als enige uitzondering de waddeneilanden. De OV-Taxi is ook bedoeld voor gehandicaptenvervoer volgens de Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg).

De klachten, die met name betrekking hebben op het te laat arriveren van de taxi, zijn met ruim 60% afgenomen. Het aantal ritten is vrijwel stabiel gebleven. Werden in de eerste week rond de 503 ritten per dag gereden, in de tweede week lag dit op 493 per dag.

Arriva heeft na de eerste problemen direct maatregelen getroffen. Zo verloopt de registratie van de ritten goed en komen de klachten centraal binnen. De klachten over de OV-Taxi worden de komende weken goed in de gaten gehouden, zodat de dienstverlening waar mogelijk verder verbeterd wordt.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Noord-Holland