31-07 tot 07-08: werkzaamheden Alphen a/d Rijn-Leiden

Utrecht – Tussen Alphen a/d Rijn en Leiden wordt in opdracht van ProRail op zestien plaatsen gewerkt aan het spoor. De werkzaamheden starten op zaterdag 31 juli om 01.15 uur en duren tot zaterdag 7 augustus 06.00 uur. In deze periode is geen treinverkeer mogelijk tussen Alphen a/d Rijn en Leiden. Om de ‘treinvrije periode’ van 168 uur zo goed mogelijk te benutten, vinden de werkzaamheden zowel overdag als ’s nachts plaats.

Gedurende één week worden op zestien plaatsen in de gemeenten Alphen a/d Rijn, Rijnwoude, Zoeterwoude en Leiden oude duikers (een waterverbinding onder het spoor om water af te voeren van de ene naar de andere sloot) gesloopt en vervangen. Hiertoe wordt eerst het spoor op die plaatsen opgebroken waarna de duiker wordt gesloopt. Na het slopen wordt een grote buis geplaatst, daarna wordt het gat gedicht met grond en ballastgrind. Tot slot wordt het spoor weer teruggebouwd. Vanwege de veiligheid voor de baanwerkers vindt er géén treinverkeer plaats. Door alle werkzaamheden te clusteren en gelijktijdig uit te voeren, heeft ProRail de hinder voor de treinreizigers kunnen beperken tot één week.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

31-07 tot 07-08: werkzaamheden Alphen a/d Rijn-Leiden | Infrasite

31-07 tot 07-08: werkzaamheden Alphen a/d Rijn-Leiden

Utrecht – Tussen Alphen a/d Rijn en Leiden wordt in opdracht van ProRail op zestien plaatsen gewerkt aan het spoor. De werkzaamheden starten op zaterdag 31 juli om 01.15 uur en duren tot zaterdag 7 augustus 06.00 uur. In deze periode is geen treinverkeer mogelijk tussen Alphen a/d Rijn en Leiden. Om de ‘treinvrije periode’ van 168 uur zo goed mogelijk te benutten, vinden de werkzaamheden zowel overdag als ’s nachts plaats.

Gedurende één week worden op zestien plaatsen in de gemeenten Alphen a/d Rijn, Rijnwoude, Zoeterwoude en Leiden oude duikers (een waterverbinding onder het spoor om water af te voeren van de ene naar de andere sloot) gesloopt en vervangen. Hiertoe wordt eerst het spoor op die plaatsen opgebroken waarna de duiker wordt gesloopt. Na het slopen wordt een grote buis geplaatst, daarna wordt het gat gedicht met grond en ballastgrind. Tot slot wordt het spoor weer teruggebouwd. Vanwege de veiligheid voor de baanwerkers vindt er géén treinverkeer plaats. Door alle werkzaamheden te clusteren en gelijktijdig uit te voeren, heeft ProRail de hinder voor de treinreizigers kunnen beperken tot één week.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail