‘Prijsverhoging treinkaartje volgens afspraak’

Den Haag – Staatssecretaris Schultz (VenW) ziet geen bezwaar tegen de aangekondigde verhoging van de treinkaartjes, nu de NS heeft voldaan aan de prestatieafspraken die zij met de consumentenorganisaties heeft gemaakt.

Dat schrijft de staatssecretaris in antwoord op vragen van een Tweede Kamerlid over de prijsverhoging. Begin juni heeft de NS aangekondigd de prijzen voor treinkaartjes en abonnementen met gemiddeld 2% te verhogen vanaf 1 juli 2004.

Schultz schrijft dat de verhoging past binnen de afspraken die de NS met een aantal consumentenorganisaties heeft gemaakt. Kern van de afspraken was dat de NS de tarieven pas zou verhogen wanneer een bepaalde verbetering van de prestaties was bereikt.

Volgens de staatssecretaris hebben de consumentenorganisaties inmiddels vastgesteld dat de NS aan de prestatieafspraken heeft voldaan en om die reden de prijzen mag verhogen. Schultz ziet geen reden om de afspraken tussen de NS en de consumentenorganisaties te verbreken.

Zij wijst er daarbij op dat het ook in het belang van de reiziger is dat de NS in staat blijft te investeren in continuïteit en de kwaliteit van het vervoer.

‘Prijsverhoging treinkaartje volgens afspraak’ | Infrasite

‘Prijsverhoging treinkaartje volgens afspraak’

Den Haag – Staatssecretaris Schultz (VenW) ziet geen bezwaar tegen de aangekondigde verhoging van de treinkaartjes, nu de NS heeft voldaan aan de prestatieafspraken die zij met de consumentenorganisaties heeft gemaakt.

Dat schrijft de staatssecretaris in antwoord op vragen van een Tweede Kamerlid over de prijsverhoging. Begin juni heeft de NS aangekondigd de prijzen voor treinkaartjes en abonnementen met gemiddeld 2% te verhogen vanaf 1 juli 2004.

Schultz schrijft dat de verhoging past binnen de afspraken die de NS met een aantal consumentenorganisaties heeft gemaakt. Kern van de afspraken was dat de NS de tarieven pas zou verhogen wanneer een bepaalde verbetering van de prestaties was bereikt.

Volgens de staatssecretaris hebben de consumentenorganisaties inmiddels vastgesteld dat de NS aan de prestatieafspraken heeft voldaan en om die reden de prijzen mag verhogen. Schultz ziet geen reden om de afspraken tussen de NS en de consumentenorganisaties te verbreken.

Zij wijst er daarbij op dat het ook in het belang van de reiziger is dat de NS in staat blijft te investeren in continuïteit en de kwaliteit van het vervoer.