Monitoring Statentunnel gegund aan Advin en Iv-Infra

Hoofddorp – Advin, het ingenieurs- en adviesbureau van Dura Vermeer, en Iv-Infra Papendrecht hebben gezamenlijk de opdracht gekregen om de directe omgeving van het ondergrondse tracé van de RandstadRail, de Statentunnel in Rotterdam, te monitoren. De aanneemsom van dit intensieve monitoringsproject bedraagt bijna € 2,5 miljoen . Het is daarmee één van de grootste opdrachten van Advin ooit.

De Statentunnel is de eerste tunnel in Nederland die in stedelijk gebied wordt geboord. De werkzaamheden van Advin en Iv-Infra omvatten geotechnische en geodetische monitoring van het boortraject. Hiertoe zullen honderden meetapparaten worden geïnstalleerd. Registratie en verwerking van de meetgegevens gebeurt op afstand in een volledig geautomatiseerd computersysteem. Eind februari van dit jaar verkreeg Saturn, een combinatie van Dura Vermeer Beton- en Waterbouw, Züblin en Walter Bau, de opdracht voor de bouw van het bijna 3 km lange tunneltracé (de boortunnel inclusief de toeritten en de aansluiting op het bestaande metrostation CS), die bij het Sint Franciscus Gasthuis de bodem ingaat en bij Rotterdam CS aantakt op de bestaande Erasmus metrolijn.

Begin 2005 zal de tunnelboormachine in de grond gaan.De boortunnel bestaat uit twee enkelsporige tunnels met elk een diameter van 6,5 meter. De aanneemsom bedraagt € 177.800.000,-

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Dura Vermeer Groep

Monitoring Statentunnel gegund aan Advin en Iv-Infra | Infrasite

Monitoring Statentunnel gegund aan Advin en Iv-Infra

Hoofddorp – Advin, het ingenieurs- en adviesbureau van Dura Vermeer, en Iv-Infra Papendrecht hebben gezamenlijk de opdracht gekregen om de directe omgeving van het ondergrondse tracé van de RandstadRail, de Statentunnel in Rotterdam, te monitoren. De aanneemsom van dit intensieve monitoringsproject bedraagt bijna € 2,5 miljoen . Het is daarmee één van de grootste opdrachten van Advin ooit.

De Statentunnel is de eerste tunnel in Nederland die in stedelijk gebied wordt geboord. De werkzaamheden van Advin en Iv-Infra omvatten geotechnische en geodetische monitoring van het boortraject. Hiertoe zullen honderden meetapparaten worden geïnstalleerd. Registratie en verwerking van de meetgegevens gebeurt op afstand in een volledig geautomatiseerd computersysteem. Eind februari van dit jaar verkreeg Saturn, een combinatie van Dura Vermeer Beton- en Waterbouw, Züblin en Walter Bau, de opdracht voor de bouw van het bijna 3 km lange tunneltracé (de boortunnel inclusief de toeritten en de aansluiting op het bestaande metrostation CS), die bij het Sint Franciscus Gasthuis de bodem ingaat en bij Rotterdam CS aantakt op de bestaande Erasmus metrolijn.

Begin 2005 zal de tunnelboormachine in de grond gaan.De boortunnel bestaat uit twee enkelsporige tunnels met elk een diameter van 6,5 meter. De aanneemsom bedraagt € 177.800.000,-

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Dura Vermeer Groep