Parkeren Den Haag wint kwaliteitsonderscheiding

Den Haag – De afdeling Parkeren van de gemeente Den Haag heeft als eerste afdeling binnen een gemeente in Nederland de INK-Onderscheiding ontvangen. INK staat voor Instituut Nederlandse Kwaliteit.

Voorgangers
Deze prestigieuze en toonaangevende kwaliteitsonderscheiding wordt sinds 1993 door het Instituut Nederlandse Kwaliteit (INK) uitgereikt aan Nederlandse organisaties, profit en non-profit, die zich weten te onderscheiden op het gebied van kwaliteitsbeleid. Organisaties zoals Heineken Nederland, KLM Cargo, Arrondissementsparket Amsterdam en district Maas en Rotte van de Politie Rotterdam-Rijnmond gingen de afdeling Parkeren van de gemeente Den Haag voor.

Kwaliteitsinstrumenten
De afdeling Parkeren hanteert het INK-managementmodel sinds 2000 naast andere kwaliteitsinstrumenten als ISO en Investor in People. In december 2003 heeft een extern auditteam een bedrijfsbezoek aan Parkeren gebracht. Op basis van het door Parkeren ingediende zelfevaluatierapport en de bevindingen van het auditteam is een auditrapport opgesteld, dat aan de jury is voorgelegd.

INK
Het Instituut Nederlandse Kwaliteit is een stichting die in 1991 is opgericht op initiatief van het ministerie van Economische Zaken. Het doel van het INK is het verhogen van de kwaliteit van de bedrijfsvoering op basis van het INK-managementmodel. Dit model wordt inmiddels door het management van honderden bedrijven, instellingen en overheidsorganisaties in Nederland gebruikt. Het gaat hierbij om zowel grote bedrijven als het Midden- en Kleinbedrijf, in zowel profit als non-profit-omgeving.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht gemeente Den Haag

Parkeren Den Haag wint kwaliteitsonderscheiding | Infrasite

Parkeren Den Haag wint kwaliteitsonderscheiding

Den Haag – De afdeling Parkeren van de gemeente Den Haag heeft als eerste afdeling binnen een gemeente in Nederland de INK-Onderscheiding ontvangen. INK staat voor Instituut Nederlandse Kwaliteit.

Voorgangers
Deze prestigieuze en toonaangevende kwaliteitsonderscheiding wordt sinds 1993 door het Instituut Nederlandse Kwaliteit (INK) uitgereikt aan Nederlandse organisaties, profit en non-profit, die zich weten te onderscheiden op het gebied van kwaliteitsbeleid. Organisaties zoals Heineken Nederland, KLM Cargo, Arrondissementsparket Amsterdam en district Maas en Rotte van de Politie Rotterdam-Rijnmond gingen de afdeling Parkeren van de gemeente Den Haag voor.

Kwaliteitsinstrumenten
De afdeling Parkeren hanteert het INK-managementmodel sinds 2000 naast andere kwaliteitsinstrumenten als ISO en Investor in People. In december 2003 heeft een extern auditteam een bedrijfsbezoek aan Parkeren gebracht. Op basis van het door Parkeren ingediende zelfevaluatierapport en de bevindingen van het auditteam is een auditrapport opgesteld, dat aan de jury is voorgelegd.

INK
Het Instituut Nederlandse Kwaliteit is een stichting die in 1991 is opgericht op initiatief van het ministerie van Economische Zaken. Het doel van het INK is het verhogen van de kwaliteit van de bedrijfsvoering op basis van het INK-managementmodel. Dit model wordt inmiddels door het management van honderden bedrijven, instellingen en overheidsorganisaties in Nederland gebruikt. Het gaat hierbij om zowel grote bedrijven als het Midden- en Kleinbedrijf, in zowel profit als non-profit-omgeving.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht gemeente Den Haag