Volker Stevin Ltd. succesvol in joint-venture

Rotterdam – Volker Stevin Limited is in een joint-venture met Cumbrian Industrials Limited uitverkoren door Highways Agency om in het noorden van Engeland de randweg A69 bij Haydon Bridge vorm te geven. Doel van de reconstructie van het lokale wegennet is het centrum van het dorp in Northumberland van 12.000 auto’s per dag te bevrijden en het leefklimaat van de lokale bevolking te verbeteren.

De joint-venture die onder de vlag van CVC Highway Solutions opereert en die ondersteunt wordt door Capita (ontwerp en consultancy) is verantwoordelijk voor bijna drie kilometer rondweg die de bestaande A69 van het centrum van het plaatsje naar de zuidas verplaatst. Het nieuwe tracé verbindt het knooppunt van de A69 met A686 (Alston Road) met West Rattenraw. Het lokale verkeer kan gebruik blijven maken van de huidige bestaande weg door het dorp. In het plan is een viaduct inbegrepen die de nieuwe A69 over de South Tyne rivier en de spoorweg van Newcastle naar Carlisle ‘tilt’. Naast het viaduct, moeten nog drie andere bruggen gerealiseerd worden.

Voordelen

Het consortium CVC werkt nauw samen met opdrachtgever Highways Agency dat bewust gekozen heeft om het contract in een vroeg stadium te gunnen om een snelle oplevering, ‘best practice’ en innovatie te stimuleren.De opdrachtgever steekt daarnaast veel energie in de ecologische context en milieukundige aspecten van het project. Zo wordt getracht het nieuwe tracé op een zo’n ‘zorgvuldig mogelijke manier’ met aandacht voor vegetatie, beplanting en afscherming in de natuurlijke omgeving te integreren. Bijzondere aandacht gaat uit naar het beschermen van de ecologie van de Tyne. Ook het leefklimaat in het hart van Haydon Bridge gaat er aanzienlijk op vooruit. Van de naar schatting 12.000 voertuigen die dagelijks minder door het Northumberlandse dorp rijden behoren er 1300 tot de categorie ‘zwaar verkeer’. De reductie heeft een positieve impact op het terugbrengen van de geluidsoverlast en verkeershinder en moet ook de veiligheid in Haydon Bridge verbeteren. De afgelopen vijf jaar hebben zich in het Noord-Engelse plaatsje dertien persoonlijke ongelukken voorgedaan.

De tweeduizend inwoners van Haydon Bridge zullen nog even geduld moeten hebben voor ze definitief van de A69 in het centrum verlost zijn. De eerstvolgende mijlpaal van het project is in de lente van 2005 wanneer de betrokken partijen het voorlopig ontwerp presenteren. Het project start naar verwachting in de lente van 2007 en is twee lentes later voltooid.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht VolkerWessels

Volker Stevin Ltd. succesvol in joint-venture | Infrasite

Volker Stevin Ltd. succesvol in joint-venture

Rotterdam – Volker Stevin Limited is in een joint-venture met Cumbrian Industrials Limited uitverkoren door Highways Agency om in het noorden van Engeland de randweg A69 bij Haydon Bridge vorm te geven. Doel van de reconstructie van het lokale wegennet is het centrum van het dorp in Northumberland van 12.000 auto’s per dag te bevrijden en het leefklimaat van de lokale bevolking te verbeteren.

De joint-venture die onder de vlag van CVC Highway Solutions opereert en die ondersteunt wordt door Capita (ontwerp en consultancy) is verantwoordelijk voor bijna drie kilometer rondweg die de bestaande A69 van het centrum van het plaatsje naar de zuidas verplaatst. Het nieuwe tracé verbindt het knooppunt van de A69 met A686 (Alston Road) met West Rattenraw. Het lokale verkeer kan gebruik blijven maken van de huidige bestaande weg door het dorp. In het plan is een viaduct inbegrepen die de nieuwe A69 over de South Tyne rivier en de spoorweg van Newcastle naar Carlisle ‘tilt’. Naast het viaduct, moeten nog drie andere bruggen gerealiseerd worden.

Voordelen

Het consortium CVC werkt nauw samen met opdrachtgever Highways Agency dat bewust gekozen heeft om het contract in een vroeg stadium te gunnen om een snelle oplevering, ‘best practice’ en innovatie te stimuleren.De opdrachtgever steekt daarnaast veel energie in de ecologische context en milieukundige aspecten van het project. Zo wordt getracht het nieuwe tracé op een zo’n ‘zorgvuldig mogelijke manier’ met aandacht voor vegetatie, beplanting en afscherming in de natuurlijke omgeving te integreren. Bijzondere aandacht gaat uit naar het beschermen van de ecologie van de Tyne. Ook het leefklimaat in het hart van Haydon Bridge gaat er aanzienlijk op vooruit. Van de naar schatting 12.000 voertuigen die dagelijks minder door het Northumberlandse dorp rijden behoren er 1300 tot de categorie ‘zwaar verkeer’. De reductie heeft een positieve impact op het terugbrengen van de geluidsoverlast en verkeershinder en moet ook de veiligheid in Haydon Bridge verbeteren. De afgelopen vijf jaar hebben zich in het Noord-Engelse plaatsje dertien persoonlijke ongelukken voorgedaan.

De tweeduizend inwoners van Haydon Bridge zullen nog even geduld moeten hebben voor ze definitief van de A69 in het centrum verlost zijn. De eerstvolgende mijlpaal van het project is in de lente van 2005 wanneer de betrokken partijen het voorlopig ontwerp presenteren. Het project start naar verwachting in de lente van 2007 en is twee lentes later voltooid.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht VolkerWessels