BAM realiseert twee projecten RandstadRail

Bunnik – BAM Civiel en BAM Wegen hebben gezamenlijk opdracht verworven voor de aanleg van de onderbouw van de Oosterheemlijn in Zoetermeer. Deze 3,5 kilometer lange spoorverbinding maakt deel uit van RandstadRail. De opdrachtsom bedraagt ruim € 19 miljoen. BAM Civiel verzorgt voor RandstadRail tevens de aanpassing van een tramviaduct in Den Haag. Met deze tweede opdracht is ruim € 7 miljoen gemoeid.

De Oosterheemlijn wordt gerealiseerd in de gelijknamige nieuwbouwwijk aan de oostkant van de stad en sluit aan op de huidige Zoetermeer Stadslijn. De onderbouw van de Oosterheemlijn bestaat voor het grootste deel uit een zes meter hoge aarden baan, waarin negen viaducten over wijkontsluitingswegen zijn opgenomen. Centraal in het tracé ligt een doorgaand spoorviaduct met een lengte van 1.250 meter. Het project omvat tevens de bouw van drie halteplaatsen, bestaande uit halfoverkapte perrons. De werkzaamheden zijn begin april gestart. In mei 2006 is het project gereed.

In Den Haag begint BAM Civiel binnenkort met de aanpassingen aan het tramviaduct langs de Juliana van Stolberglaan. Ter hoogte van de Prinses Beatrixlaan, nabij de HTM-halte Ternoot, bouwt BAM Civiel een aftakking.

RandstadRail is een lightrail-netwerk. De sneltrams maken vanaf 2006 gebruik van de Zoetermeer Stadslijn tussen Zoetermeer en Den Haag en de Hofpleinlijn tussen Den Haag en Rotterdam. Deze verbindingen worden omgebouwd en gekoppeld aan het tramnet van Den Haag en aan het metronet van Rotterdam. Beide projecten worden gerealiseerd in opdracht van projectorganisatie RandstadRail, onderdeel van de dienst Stadsbeheer van de gemeente Den Haag.

BAM Civiel en BAM Wegen zijn werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep nv.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Nieuwsbericht Koninklijke BAM Groep nv

BAM realiseert twee projecten RandstadRail | Infrasite

BAM realiseert twee projecten RandstadRail

Bunnik – BAM Civiel en BAM Wegen hebben gezamenlijk opdracht verworven voor de aanleg van de onderbouw van de Oosterheemlijn in Zoetermeer. Deze 3,5 kilometer lange spoorverbinding maakt deel uit van RandstadRail. De opdrachtsom bedraagt ruim € 19 miljoen. BAM Civiel verzorgt voor RandstadRail tevens de aanpassing van een tramviaduct in Den Haag. Met deze tweede opdracht is ruim € 7 miljoen gemoeid.

De Oosterheemlijn wordt gerealiseerd in de gelijknamige nieuwbouwwijk aan de oostkant van de stad en sluit aan op de huidige Zoetermeer Stadslijn. De onderbouw van de Oosterheemlijn bestaat voor het grootste deel uit een zes meter hoge aarden baan, waarin negen viaducten over wijkontsluitingswegen zijn opgenomen. Centraal in het tracé ligt een doorgaand spoorviaduct met een lengte van 1.250 meter. Het project omvat tevens de bouw van drie halteplaatsen, bestaande uit halfoverkapte perrons. De werkzaamheden zijn begin april gestart. In mei 2006 is het project gereed.

In Den Haag begint BAM Civiel binnenkort met de aanpassingen aan het tramviaduct langs de Juliana van Stolberglaan. Ter hoogte van de Prinses Beatrixlaan, nabij de HTM-halte Ternoot, bouwt BAM Civiel een aftakking.

RandstadRail is een lightrail-netwerk. De sneltrams maken vanaf 2006 gebruik van de Zoetermeer Stadslijn tussen Zoetermeer en Den Haag en de Hofpleinlijn tussen Den Haag en Rotterdam. Deze verbindingen worden omgebouwd en gekoppeld aan het tramnet van Den Haag en aan het metronet van Rotterdam. Beide projecten worden gerealiseerd in opdracht van projectorganisatie RandstadRail, onderdeel van de dienst Stadsbeheer van de gemeente Den Haag.

BAM Civiel en BAM Wegen zijn werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep nv.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Nieuwsbericht Koninklijke BAM Groep nv