Werkzaamheden ProRail rond Utrecht Centraal

Utrecht – Van zaterdag 17 tot en met zondag 25 april en van zaterdag 1 mei tot en met zondag 9 mei 2004 werkt ProRail aan het verbeteren van het spoor aan de zuidzijde van station Utrecht Centraal. Hierdoor rijden in deze periode veel treinen rondom Utrecht Centraal volgens een aangepaste dienstregeling. Waar mogelijk zorgt NS ervoor dat de treinen op de betreffende trajecten op maximale sterkte zijn om aan zoveel mogelijk reizigers ruimte te bieden. Op deze trajecten moeten reizigers rekening houden met extra reistijd, extra overstappen en gewijzigde vertrek- en aankomstsporen.

Werkzaamheden
ProRail vernieuwt alle wissels aan de Zuidzijde van het station. Hierdoor ontstaan veel meer vertrekmogelijkheden uit Utrecht richting Arnhem en Den Bosch. De huidige klassieke wissels worden vervangen door betonnen dwarsliggers. Deze zijn onderhouds- en geluidsarm. Daarnaast vernieuwt ProRail de wisselverbinding van spoor 14 naar 15 en wordt perron 14/15 aangepast. Over dezelfde locaties wordt de gehele bovenleiding aangepast.
Vanwege de werkzaamheden aan de wissels kunnen op Utrecht Centraal enige tijd geen treinen stoppen op spoor 18. Daarom is er een noodperron gebouwd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Werkzaamheden ProRail rond Utrecht Centraal | Infrasite

Werkzaamheden ProRail rond Utrecht Centraal

Utrecht – Van zaterdag 17 tot en met zondag 25 april en van zaterdag 1 mei tot en met zondag 9 mei 2004 werkt ProRail aan het verbeteren van het spoor aan de zuidzijde van station Utrecht Centraal. Hierdoor rijden in deze periode veel treinen rondom Utrecht Centraal volgens een aangepaste dienstregeling. Waar mogelijk zorgt NS ervoor dat de treinen op de betreffende trajecten op maximale sterkte zijn om aan zoveel mogelijk reizigers ruimte te bieden. Op deze trajecten moeten reizigers rekening houden met extra reistijd, extra overstappen en gewijzigde vertrek- en aankomstsporen.

Werkzaamheden
ProRail vernieuwt alle wissels aan de Zuidzijde van het station. Hierdoor ontstaan veel meer vertrekmogelijkheden uit Utrecht richting Arnhem en Den Bosch. De huidige klassieke wissels worden vervangen door betonnen dwarsliggers. Deze zijn onderhouds- en geluidsarm. Daarnaast vernieuwt ProRail de wisselverbinding van spoor 14 naar 15 en wordt perron 14/15 aangepast. Over dezelfde locaties wordt de gehele bovenleiding aangepast.
Vanwege de werkzaamheden aan de wissels kunnen op Utrecht Centraal enige tijd geen treinen stoppen op spoor 18. Daarom is er een noodperron gebouwd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail